Snabbrapport och videoklipp

Jodå, jag har börjat om med Levaxinet (medicin mot Hypotyreos) och genomgår nu en låååångsam intrappning där jag bara intar medicinen (i lägsta dos) tre dagar per vecka (börjar på vecka två imorgon). MEN ... vet inte hur jag ska stå ut med mina hjärtrusningar/allmänt höga puls?!? Trycker ju i mig extradoser av betablockeraren dagligen, men det hjälper inte alltid och jag vaknar ofta om nätterna dessutom och måste ta ett extrapiller för att alls kunna sova. :-( Tröstlöst! ...

Vissa dagar senaste veckorna, har dock hjärtat stundom slagit mycket långsammare. Men alltid lika stenhårt, oavsett takt och det är just det där hårda i slagen som gör mig så matt och som gör att jag inte kan bortse med det. Hjärtat känns ALLTID extremt ansträngt och jag är mer eller mindre stillasittande och kollar mest på TV:n eller läser dagarna i ända, eftersom minsta rörelse får det att slå ännu hårdare, snabbare och ofta även med extraslag. Vilket är skittrist och gör mig deppig(are) och även rädd. JAG VILL HA ETT LIV! Jag vill ORKA NÅGOT!

Har egenhändigt klippt av en bra bit på hårlängderna och klippt en fånig "barn"lugg.

Däremot är både värken i kroppen och den värsta mjölksyran lindrigare när jag tar Levaxinet. Så jag har ändå fått någon liten gnutta positiv effekt. Jag hoppas innerligt att hjärtat snart vänjer sig (till nästa doshöjning, hahaha) vid en högre hormonnivå än jag vanligtvis har/haft, så jag kan börja leva igen. OCH ... jag vill bli av med de enormt många extrakilon min kropp lagt på sig - UTAN att jag äter ett skit onyttigt och/eller mycket. Tvärtom, äter som en mus, eftersom matintag gör hjärtklappningen värre ändå. Känns INTE rättvist att jag ska behöva vara fet dessutom. :-( Jaja ... I förhållande till hur jag mår så är ändå fettet mitt minsta bekymmer just nu.

Idag har jag trotsat både hjärtat, luftrören, stämbanden och orken och tvingat mig själv till att sjunga/spela lite. Spelade in en - för mig - ny cover. Rätt in i mobilen, så kvalitén är därefter som vanligt. Men här är det hur som helst, om någon vill lyssna. Green Day:s "Walk alone" är det jag gett mig på den här gången. :-)

Ljud/bild ser lite osynkade ut. Blev så när jag skulle försöka sudda mig själv lite, hahaha. ;-) Ser helt mysko ut i klippet, i det närmaste vanskapt, men det får ni stå ut med. ;-D

Må gott!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hoppas hoppas levaxinet kommer hjälpa dig så du får må bättre. Tänker på dig!

Kram

2012-06-06 @ 00:26:48
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack Kajsa och ja, det hoppas jag också. För ... ska livet fortsätta som det senaste åren varit/är, så känns det rätt meningslöst, ärligt talat. :-/



Kram tillbaka!/Tette.

2012-06-06 @ 02:20:30
Postat av: Roger

Önkar dig allt väl. Hoppas den nya doseringen hjälper. Kram! Näe nu måste jag skynda mig ut på stadens gator och fira nationaldagen tills jag blir alldeles yr hahaha!!! Närå skoja bara Tette :)Jag bryr mig inte så värst mycket om det...hoppas mera på att DU får må hyfsat nån dag istället, det känns mera angeläget..Kram igen!

2012-06-06 @ 08:57:05
Postat av: Roger

Förresten glömde kommentera Green Day låten, bra som vanligt :)

2012-06-06 @ 08:59:48
Postat av: Paula i pörtet

Tack för trevlig måndagsmusik. Jag som inte lyssnar alls på musik kände inte igen låten men gillade den och tolkningen!

Jag förstår ganska väl hur ditt hjärtas uppförande stör ditt liv. Har aldrig haft lika stora besvär som du, men eftersom jag levde med både panikångest och förmaksflimmer under långa perioder så har jag lätt att förstå hur jobbigt du har det. Peppar peppar har mitt hjärta lugnat ner sig och jag tar ju fortfarande medicin som hjälper. Men hur otroligt trött blir man inte då hjärtat rusar, det är inte klokt hur det påverkar. Jag kan bara erbjuda sympati och kärlek till dig systeryster

Kramen

2012-06-18 @ 11:12:58
URL: http://paulaz.se
Postat av: Paula i pörtet

Vad hände med min långa kommentar? Har du tagit bort den? Fattar nada...

2012-06-19 @ 00:36:37
URL: http://paulaz.se
Postat av: Paula i pörtet

där var den jue, vilken kluring

2012-06-19 @ 00:37:17
URL: http://paulaz.se
Postat av: Nina

Det gör mig ont att läsa att du mår så piss :(

Angående vikten (nä du är inte fet Tette!) så skulle jag påstå att man går upp och man INTE äter, så har det varit för mig. Jag äter numera (mer än jag någonsin gjort förr) och vikten går stadigt neråt..



Gillar att höra dig sjunga, skulle vara kul att höra dig live någon gång.

Krya på dig kram..

2012-06-19 @ 12:17:39
Postat av: Tette - svarsinlägg

Sorry alla för sent svarsinlägg. Men nu så ...



Roger - Tack och kram tillbaka!



Systeryster - Ja jag minns att du hade besvär med hjärtat också för länge sedan och ja, som du säger, det påverkar hela ens väsen och förmåga att fungera/orka något. Utöver att det är ångestframkallande ...



Och du ... sympati och kärlek är väl verkligen inte så "bara"!! ;-) Tack syster och kärlek och sympati tillbaka till dig, för de besvär/krämpor du lever med!



Nina - Mitt ickeätande beror på att jag inte kan äta, eftersom hjärtklappningen blir så mycket värre då. Är rädd för att äta pga. det, rent av. Men jag ÄTER ju ändå. Annars skulle jag ju vara död nu. ;-) Äter så mycket jag måste för att inte svimma av.



Viktuppgången jag fått under senaste åren beror helt klart på min hypotyreos. Ämnesomsättningen är låg vid den sjukdomen och gör man sedan något som sänker den än mer, så är påslaget ett faktum. I mitt fall startade den här senaste viktuppgången av att jag testade ännu en sort av antidepressiva under nästan ett år. PANG sa det bara, trots att jag samtidigt tränade intensivt två gånger i veckan, plus långpromenerade övriga dagar. Hjälpte inte ett skit. DÅ åt jag även mer än jag äter idag.



Men tack ändå, för din omtanke och tips. ;-)

-------------------------------



Ha en skön sommar och kram till er alla!/Tette.

2012-06-21 @ 10:58:55
Postat av: Lena Grahn

Hej Tette!

Tänkte bara tipsa om en näringsterapeut i Stockholm, som kan mycket om uttröttade binjurar och hypotyreos. Hon behandlar med vitaminer/mineraler och annat för att ge stöd åt kroppen. Hon har hjälpt både mig och min man med olika åkommor. Själv blev jag jättedålig för ett antal år sedan (konstant illamående, "hjärtrusningar" och en del andra symptom) utan att läkare hittade något direkt fel. Med hjälp av Madeleine Marcus (du kan söka på detta namn) mår jag idag mycket bättre.

Hon har också tillgång till testmetoder som inte används i den konventionella sjukvården.

Hoppas att du får må bättre snart/Lena

2013-11-23 @ 05:25:53
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack snälla Lena, ska kolla upp ditt tips! :-)

Må gott du också!/Tette.

2013-11-23 @ 13:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0