Uppgraderad ljudteknik ;-)

Nu har jag tvingat mig själv att försöka lite till i det förbenade inspelningsprogrammet, för jag MÅSTE ju bara kunna få till ett vettigt ljud, tycker man. Så jag gjorde om låten jag spelade in igår och passade samtidigt på att öva på att lägga in fler ljudspår. Så det är sammanlagt sex spår på nya versionen.
 
Grundgitarr, bas och någon slags takt som jag utför på gitarren samt leadsång och stämsång.
Spelar den även lite snabbare än i gårdagens, skrapigare version. Tyvärr råkade slasksångens spår läcka igenom lite stundvis, men men ... jag blir väl bättre på att hantera programmet för var gång jag försöker, antar jag. :-) ;-)
 
 
Har ju haft nattgäst i form av finaste Catrin. Vi fick ordentligt med pratstunder, både igår när hon kom och idag morse/förmiddag. Det är inga lättsamma samtal vi för, hon och jag, haha. Men vi tycker båda om lite djupare, analytiska diskussioner, så det passar oss bra. :-)
Ovan - Catrin och jag för sex år sedan. Jisses vad fort åren går. :-o
 
Resten av dagen/kvällen har jag "lekt" i musikprogrammet. Suttit med gitarr, mick och hörlurar och spelat/sjungit som en tok. Har spelat in två egna låtar också, vilka jag dessvärre inte kan lägga in här ännu, eftersom de båda är med i högen jag skickade till melodifestivalen och spelar man dem offentligt under uttagningens gång, diskas man direkt. Och det vore ju synd. :-o ;-)
 
Utöver det har jag idag (eller igår redan egentligen) fått erfara ännu en gång att näe - saker och ting är inte rättvisa här i världen. Varken i stort eller i smått. Men som det ju t.om står i bibeln; "för den som hava, skall vara givet". Jaja, får trösta mig med att materiella ting INTE är vad som ger en människa sann lycka. Det är jag HELT övertygad om.
 
Ha en bra söndagkväll, gott folk!
Trackback
RSS 2.0