Musikterapi

Ni som lyssnat på klipp jag lagt ut på mig själv, vet ju att jag har noll koll på ljudteknik och inte har det blivit bättre med åren, trots att jag faktiskt fick en snabblektion av exmaken (som är ljudtekniker bl.a) för inte så länge sedan. :-o ;-) Har nog helt enkelt inget tålamod och allt jag spelar in tar typ tio minuter, sen ska det bara vara klart tycker jag. hahaha
 
Hur som helst - sonen har ett program i sin dator som verkar så lätt och fiffigt att spela in igenom och när han spelar in sig själv så låter det faktiskt riktigt ok, men när jag nu idag (på tio minuter ... eller ok, max en kvart då ...) testade samma program så blev det ÄNDÅ skrälligt, distat, vasst och obehagligt att lyssna till. :-o Åhhh. Irriterande som jag vet inte vad.
I alla fall så spelade jag alltså idag in en cover av en låt jag egentligen aldrig lyssnat på förrän igår, när jag åkte hem från jobbet och den kom på radion. Inte förrän då slog det mig hur bra den var. Och såklart borde man inte ge sig på att "coverera" (eget ord ;-) ) en låt som denna, men jag gjorde det ändå - eftersom jag blev så tagen av den. Och jag har gjort den helt på mitt eget sätt, har inte ens försökt göra den på "rätt" sätt.
 
Om ni står ut med badrumsaktigt, vasst ljud så går den att lyssna till här. Spelar gitarr och har lagt en liten stämma på sången också, för att piffa till det lite. ;-)
 
Sonen spelade förövrig också in en cover - via samma program - häromdagen och den är ju hur vacker som helst och går att lyssna till här, för den som är nyfiken. :-)
 
Jo, har väl inte berättat förresten att jag skickade in 12 !! låtar till melodifestivalen i år. :-o Sonen och en kompis till honom skickade nämligen in ett par låtar och han/de gjorde det en kvart innan slussen stängde för uppladdningar från allmänheten och när jag ändå satt där och tittade på så tänkte jag att äh, jag skickar in lite jag också. haha
 
Om jag för ett ögonblick skulle tro att det fanns en chans (risk ..) att bli antagen, hade jag kanske inte skickat in dem. Förmodligen inte. ... Skulle ju därför vara nästan komiskt OM jag fick med en låt och ännu mer komiskt om jag då tvingades framföra den själv. Det står nämligen så i reglerna, att den som sjunger/spelar på inspelningarna måste vara beredd på att även göra så i tävlingen. Men det kan även vara så att man får med en låt, men en annan framförare ses ut. Man får väl hoppas på det sistnämnda då - om jag nu skulle ha sådan (o)tur att det väljer en av mina bidrag. ;-D
 
Däremot vore det ju SKITKUL om sonen med kompis fick med en låt i tävlingen, så jag håller tummarna för dem! Sonen skriver låtar på löpande band - precis som jag gjort periodvis under livet. BRA låtar skriver han dessutom. Riktigt bra! Ska lägga in lite av dem här framöver - när/om han tillåter.
 
Hade tänkt gå ut ikväll, men jag mår inte bra (på något sätt överhuvudtaget) så jag hoppar över det ändå. Däremot ska en väninna till mig sova över här inatt. HON ska nämligen ut - tillsammans med min syster - och behöver sovplats, eftersom hon inte bor i "byn" och syrran har fullt hus redan. Så lite social ska jag ändå försöka vara en stund ikväll och imorgon bitti. Som tur är känner jag henne så pass väl att jag inte behöver spela teater och låtsas vara annat än jag är. Vi har till och med bott ihop ett tag i ungdomen, Catrin och jag. Under samma period som vi spelade i samma band och det mesta kretsade kring just musik, musik, musik.
Ovan - Jag och Catrin i våras när hon var på besök hos mig senast.
 
Nej, måste iväg en snabbis nu och handla lite frukost, så jag har något att bjuda min nattgäst på imorgon. :-)
Trevlig helg - gott folk!
Trackback
RSS 2.0