Musikisolerad

Fortsätter att vara totalt isolerad i/med musik/inspelningar. Orkar inte känna och tänka och existera i det "verkliga livet" just nu och då passar det perfekt att helt hänge sig åt det jag ändå tänkt göra så länge, nämligen att spela in alla (eller många i alla fall) av mina egenskrivna låtar. Bättre sätt att få tiden att gå, samtidigt som jag gör något jag faktiskt tycker är kul, går nog inte att uppbringa. För mig alltså.
 
En del av det jag spelar in lägger jag i min -sida fortsättningsvis, så om någon har intresse av att lyssna så är det bara att gå in där. :-) Har lagt upp fler låtar än som syns offentligt än så länge, men det kommer mer varteftersom, som går att lyssna till.
 
 
Mer då ... nja ... orkar och vill fortfarande inte gå in på något direkt personligt kring varandet. Vet inte om jag någonsin kommer att orka och vilja det här igen, men man vet ju aldrig. Men just nu känns det avlägset att "blotta sig" på det viset, så ni får nöja er med den här lite mer ytliga formen av skrivande.
Ovan - Vacker vy från bilen, under min lilla helgtur.
 
När jag inte jobbar så går jag förövrigt knappt utanför dörren längre. Men jag var ut och iväg en sväng i fredags/lördags i alla fall. Först på en biltur för att besöka en person som har den unika förmågan att få mig att känna mig ganska glad och lugn och sedan med syster på shoppingrunda. Vi har fått Dollar Store till "byn", så dit var vi bland annat. Asfräsch affär med en massa "bra-att-ha" nästintill gratis, så därifrån plockade jag med mig en hel del hem. Ett nytt duschdraperi t.ex. Otroligt hur en sådan ändå liten detalj kan förändra helheten i badrummet på ett kick. :-)
 
Rent fysiskt (fast säkerligen starkt påverkat av psyket ...) är kroppen extremt stessad. Och slutkörd. :-/ Och inte blir det ju säkert bättre av att jag mest är stillasittande och storrökande. :-( Men det är nu som det är med den saken och jag orkar inte göra något åt det för tillfället. Förhoppningsvis vaknar jag snart upp ur den djupare svacka jag befinner mig i och försöker ta hand om mig på lite bättre sätt än jag gör nu.
 
Ojdå ... nu skrev jag ju lite blottande, personligt ändå, fast jag inte skulle, ;-) men jaja ... skitsamma. Att jag mått mer eller mindre dåligt och det mer eller mindre konstant under lååååång tid är ju knappast någon hemlighet för er som brukar vara härinne ändå och skulle någon läsa här som inte känner till det sedan gammalt, så hänvisar jag er till min sida "När själen gråter", om ni vill veta mer om den sidan av mig.
 
Uppdaterar dock inte den sidan särdeles ofta längre. Fast jag borde nog. Mest för att hjälpa till med att få människor att inte se psykiskt dåligt mående som så skamligt och tabubelagt som det ändå fortfarande är. Det är inte konstigare att må psykiskt dåligt än att ha någon fysisk åkomma och det måste präntas in i oss alla. Jag är långt ifrån en "svag" person, trots att jag levt med svår ångest sedan barnsben.
 
Det finns så många orsaker till att man kan drabbas av psykisk ohälsa och inget vaccin mot det finns heller, så vem som helst kan drabbas. Som sagt - det har inget med svaghet att göra.
(Följ gärna bannerlänken här nedanför!)
 
Mer än så får ni inte från mig idag. Må gott, gott folk! Ha en bra vecka!
Trackback
RSS 2.0