En kortis

Sonen sitter och spelar gitarr/sjunger i bakgrunden just nu och nyss lagade han middag åt oss - köttfärssås och spagetti. Det är tur att han bor hemma fortfarande (igen) så det finns något som liknar liv omkring mig, när jag är som mest låg och det är jag tyvärr idag. Otroligt jäkla låg till och med. :-( Urtrist och energidränerande att befinna sig i den uppgivna svarta gegga som alltför ofta präglar mina dagar. Dessutom med större kraft ändå sedan några månader tillbaka. :-/
 
(Har jag förresten låtit er få lyssna på sonens egen låt "Heart"? Om inte så lyssna gärna nu. :-) Den är utlagd av Gustav Wulff, den producentstuderande kompis han spelar in sina låtar ihop med. Visst är de duktiga?!)
 
 
Varenda cell känns just nu helt utan energi. Får som mjölksyra av minsta, minsta lilla. T.ex av att skriva på tangentbordet. Men ändå tvingar jag mig att klara av att göra annat än bara ligga i sängen och tjuta, vilket är vad jag skulle göra om jag inte disciplinerade mig själv så hårt som jag gör, (och alltid gjort ...). Har idag putsat köksfönstrena, trots att armarna kändes som svaga, skakade sytrådar. Sonen lovade dock att putsa i vardagsrummet innan första advent, tack och lov.
 
Försökte mig ju på att gå på krog en sväng i lördags. Blev nu inte så lång utgång (knappt en timme), för det visade sig att bandet tydligen började spela redan under sena eftermiddagen och slutade spela redan vid 22. :-o Otroligt snopet! Men vi (syrran, hennes boyfriend och jag) hann i alla fall höra ett antal låtar och det lät kanonbra. Både syrran och jag försökte fota bandet, (Steve Future) men det blev tyvärr inte bättre än såhär:
Ja just det - lovade ju att visa en bild på hatten jag lånade av exsvärsonen och sonen min tog en bild på mig med den på, precis innan jag skulle ge mig iväg ut. Tyvärr var det så mörkt i rummet, så det blev inte bättre än såhär det heller, hehe. Knappt man kan se hatten, men jaja ... det får duga. ;-)
Nej, orkar inte skriva mer än så idag. Eventuellt ska jag försöka mig på att spela in lite fler av mina egna låtar ikväll. Om jag orkar hantera gitarren vill säga, för den där mjölksyrekänslan kommer ju även av gitarrspelande. :-/ Skit! Men jag kanske ändå gör ett försök.
Om inte annat så för att lägga fokus på något annat än måendet och detta :-o ;-):
Ha en fortsatt bra vecka, gott folk!
Trackback
RSS 2.0