Påskaftonsnotering

Tänkte lite snabbt sammanställa vad som skett sedan jag skrev senast.
 
Efter sonens show (se föregående inlägg) kom han till mig och vi hade ett drygt dygn på tu-man-hand, innan han skulle till London. Mysigt! :-) Vi pratade massor och pysslade lite med musikteori (OCH praktik såklart :-)), eftersom det bl.a kommer att ingå i hans studier på TMS, under kommande år.
 
Syns det att jag skaffat mig Instagram?! ;-)
 
I måndags kom även dottern och barnbarnen och gjorde sonen och mig sällskap.
Lär ju ta ett tag innan vi alla är samlade samtidigt igen. Tyvärr.
 
 
Ovan - En vemodig moder (jag alltså), som just sagt hej då till sin älskade son, som ska bo i London ett år framöver nu. Jobbigt med så tudelade känslor kring det hela, för som sagt ... trots att jag är GLAD för hans skull, så tycker jag att det är jobbigt för egen del. Han är ju dessutom min minsting och att uppleva det enda kvarvarat hemmaboende barnets ivägflytt från "boet", är fan INTE lätt! :-o :-( ;-)
 
Ovan - På tisdag morgon skjutsade sonens far och bonusmor sonen och hans reskompis till flyget. (Fotot har jag lånat av bonusmodern.)
 
Funderade fram och tillbaka på om jag skulle ta ledigt några timmar från jobbet och åka med och vinka av honom/dem, men sonen och jag kom överens om att det nog var bättre att jag lät bli. Det skulle blivit så ohyggligt sorgligt annars, eftersom det garanterat skulle uppstått stort tårflöde ... ;-)
 
Jobbade alltså i tisdags och under dagen fick vi besök av brors äldsta dotter och barnbarn, (och jycke), på kontoret. Lille Carl är nu sju veckor gammal och urgullig! :-)
 
 
Väl hemma igen kom särbon, (han är kvar ännu), och under onsdagen var vi iväg till Bromma för att hälsa på hans mor som ligger inlagd på sjukhuset där.
 
I torsdags jobbade jag igen - halvdag dock - och mot kvällen bjöd jag in min syster Tita och min dotter med familj på skärtorsdagsmiddag. Mysigt och mumsigt! :-)
 
 
Igår, långfredag, umgicks jag med min syster Tita. Först var vi iväg på lite loppisrace (på jakt efter ett matsalsbord, men vi hittade inget) och på eftermiddagen bjöd syrran på god laxmiddag. :-)
 
Vad har ni själva gjort under påsken?
 
Avslutar med en gullig bild (som jag "snott" på FB) på dottern min. :-)
 
Till nästa gång - må gott, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Milo

Hoppas det går bra för sonen i London, MEN så spännande!!! =)
Massa kramar Milo

2013-03-30 @ 21:19:16
URL: http://milolilja.net
Postat av: Tette - svarsinlägg

:-) Tack Milo och jaaa, urspännande! :-)
Massa kramar tillbaka!/Tette.

2013-03-31 @ 12:03:50
Postat av: Kajsa

Hej!
Jag förstår att det är jobbigt med att sonen flyttar så långt, men samtidigt är det ju jättskoj.
Hoppas du vågar flyga dit och hälsa på honom. Det är så mysigt i London.
Mannen och jag fick en resa dit i present av våra barn 2008, + en bunt pund som dom (våra barn) sa att vi skulle göra massa skoj med när vi var där. Jag gillade London, trots att det regnade mest hela tiden när vi var där. Jag vill absolut åka dit igen.

Våran påsk har varit väldigt lugn, mannen jobbar både på långfredagen och idag.
Påskafton hade vi en del av våra barn hemma på middag, han som inte kunde skulle själv ha folk hemma hos sig.
Igår var vi på middag hos svärföräldrarna, då var alla våra barn och barnbarn med. Supermysigt att få gosa med dom små =)

Här hemma håller vi på att röja på vinden...
Du kan inte ana vad saker vi har där uppe =/
Jag har hela tiden sagt att när sista barnet flyttar ut, så ska allt ner från vinden och gås igenom. Nu ställer vi in allt i hennes rum så man kan sortera där. Jag ville göra det när rummet är tomt, gör man i ordning det rummet först, då kommer allt på vinden bli kvar.
Nu blir det rensa, sälja, spara, skänka, kasta och barnen får ta hem en del av det dom ska ha kvar. Det känns verkligen superskönt att äntligen få det gjort.
Ha det så gott!
Kram

2013-04-01 @ 11:06:29
Postat av: paula i pörtet

Hej systeryster, förstår att det känns tomt och konstigt när minstingen flyttat ur boet. Men vilken underbar anledning, att få flytta till musikens Mekka och satsa på en utbildning inom musiken. Jag tycker det är fantastiskt roligt, och vilka erfarenheter han kommer att ha med sig i bagaget. Han har fått nog av lilla ankdammen Nynäs nu, hehe
Hoppas du mår så bra du kan, du är väl som alla andra mödrar, mår som bäst när ungarna har det bra!
Kram kram

2013-04-12 @ 18:27:33
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0