Nostalgi och umgänge

OJ, vilken intensiv förra helg det blev. KUL, men energikrävande!
 
Först jobbade jag ju hela dagen i fredags. Direkt efter åkte jag till Bromma flygplats för att hämta upp min barn/ungdomskamrat Gitte, som kom med flyget från Malmö.
 
Gitte sov hos Marita (en annan av även mina barn/ungdomsvänner) på fredagen, så jag skjutsade dit henne. Marita bor alltså i "min" stad, men ändå ses vi faktiskt aldrig. Inte ens råkar på varandra någonsin. :-o (Ska bli ändring på det nu dock. ;-) )
 
På lördagen åt Gitte, Marita, syrran min, Catrin och sig själv middag hos mig. Vin, (förutom för mig, som inte dricker alkohol alls längre), skratt och tjatter följde under nästan sex timmar, innan vi stack iväg till kvällens Lokalitetsrock i nostalgins tecken.
 
Lägger in en hög foton här.
 
Ovan - Tre barn/ungdomsvänner. Från vä. Marita, Gitte och jag, hemma hos mig.
Vi lärde känna varandra för drygt 40 !!! :-o år sedan!
Ovan - Gitte och jag 1971 och 2013.
Ovan - Marita och jag 1975 och 2013.
 
Ovan - Min vän Catrin var också med. Henne har jag dock inte känt riktigt lika länge, utan lärde känna som 15-åring, då vi började spela i samma band - Smile. (Hehe ... måste ju lägga in ett ljudklipp från Smiletiden - inspelat i replokalen tidigt 1980. Det är jag som sjunger och Catrin spelar bas och körar.)
Ovan - Det var tre nostalgiband som spelade på Old Bell, Nynäshamn denna kväll, men framför allt var det detta vi var intresserade av. Gitte var nämligen tillsammans med sångaren, Micke, då TRÖTT var som mest "inne" i slutet av -70, början av 80-talet. Hur kul som helst att höra dem nu igen! :-)
Ovan - Min kära systeryster var också med - både hos mig innan och till konserterna.
 
Gitte sov över hos mig på lördagen. Vi kom nog inte isäng förrän framåt 05-tiden och vaknade sedan alltför tidigt på söndagen igen. Efter en lång frukost med mer babbel, stack vi iväg på en liten biltur genom stan och därefter körde jag henne till Marita igen.
 
Ja, så såg helgen ut och på måndagen umgicks jag sedan med dottern och barnbarnen några timmar. Tisdagen ägnade jag åt själsvård och tvätt, onsdagen (igår alltså) jobbade jag igen och på kvällen hade jag sällskap av sonen. Uscha ... bara tolv dagar kvar nu, innan han sticker till London på obestämd tid. Känns sorgligt för mig, men KUL och spännande för hans skull, såklart!
 
Mer får ni inte från mig idag. :-) Må gott, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Milo

Jag får erkänna att jag tänker på dig jätteofta, men jag är fullständigt usel på att besöka bloggar. Tar mig TYVÄRR aldrig den tiden. När jag väl gör det inser jag ju hur mycket jag saknar att läsa hos mina favoriter, du inkluderad. Så, nog med fjäsk! ;)

Jag läser och det känns som om du mår bra! Härligt! Jag ser dina updates på FB titt som tätt om jobb mm. Roligt att se att du känns "igång" och att kärleken känns finfin.
Ville nog mest ge dig en stor kram! // Milo

2013-03-18 @ 18:09:30
URL: http://mlilja.net
Postat av: Tette - svarsinlägg

:-) Tack Milo och du ... jag är inte så mycket bättre själv på att läsa andras bloggar. Din är väl en av de få jag fortfarande ändå läser någotsånär frekvent. ;-) Kommenterar tyvärr inte lika ofta dock. Nä, annat var det "förr", när vi inte var så många "dagboksskrivare".

STOR kram tillbaka!!/Tette.

2013-03-19 @ 06:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0