Fredagsmys och lördagsshow

Ett litet snabbinlägg bara, när jag nu ändå har lite tid och lust över. ;-)
 
Jobbade som sagt igår, fredag. Åtta månader har snart gått sedan jag började mina två-dagar-i-veckan på Borg & Merio Fastighetsförvaltning AB. Min brors firma, vari även min syster Tita arbetar sedan några år tillbaka. Min huvudsakliga uppgift där är numera fakturering/bokföring, men jag utför även andra administrativa uppgifter, i mån av tid.
 
T.ex tar emot samtal via telefon och mail, tillverkar och upprättar namnremsor till dörrar/portar och tvätt/garagebrickor/nycklar. Har kontakt med diverse kunder/leverantörer, tar emot felanmälan, skriver arbetsorder och ser till att jobben kommer i händerna på rätt hantverkare. Beställer vissa varor/material, skriver diverse allehanda protokoll/dokument/listor/aviseringar, etc etc. Det ingår MÅNGA moment och uppgifter för en administratör på ett företag likt brors, så omväxlande är det absolut! :-)
 
Två "stelknäppa" foton från igår, hehe.
Ovan - Bror och syster min, under lunchen igår. Nedan - Bror och jag.
 
Kvällen igår ägnade jag åt umgänge med <3 mina barn <3. BARA vi tre!! :-)
Vi hyrde en film (dansk kostymfilm - "A Royal Affair") och köpte flera kilo snask, haha. :-o ;-)
 
 
Mysigt! :-)
Bra, men dock liiiite väl deppig film, men skitsamma - vi fick vara tillsammans en stund, bara vi, i alla fall. :-) Lär ju dröja till nästa gång, eftersom sonen som sagt flyttar till London (för minst ett år) på tisdag.
 
Idag skiner solen. Särbon kommer lite senare och tillsammans ska vi sen gå och titta/lyssna på den hår/modeshow min son (och salongen han jobbar på) arrangerar - och som båda "barnen" mina ska uppträda musikaliskt under också. Spännande! :-)
 
Ovan - Sonen min var med i gårdagens lokaltidning, angående kvällens show.
 
Önskar er en skön lördag, gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0