Lite uppdatering

Ojdå, där försvann visst nio blogglösa dagar i ett huj. :-o
Tiden går ju så fort att man inte hinner med.
Sedan sist har jag ... vänta nu ... måste tänka ... Jo - har haft besök dagligen. Av storkokskocken. Några nya storkok har det dock inte blivit, men däremot slipper jag laga den dagliga middagen de dagar han är här och det är jag tacksam för. :-)
 
Utöver mina vanliga jobbdagar har jag den senaste veckan även pluggat ekonomi ca. tre timmar per dag. Det snurrar lite lätt av alla begrepp, (inkomst/utgift, inbetalning/utbetalning, intäkt/kostnad, fakturering, fakturahantering, kontering, bokföring, interimsbokning, OH-kostnad, balansräkning, resultaträkning, bokslutsdisposition, för att nämna några av dem), men det ska väl gå att nöta in dem också. ;-)
 
I fredags på jobbet firade vi förövrigt min bror som fyllde år. :-)
 
Är titt som tätt - av olika orsaker - rätt upp och ned känslomässigt och invärtes. Det tär på en att kastas så mellan himmel och helvete som jag gör och om jag ska vara ärlig har jag nog haft det så så gott som alltid. Av någon förbenad anledning utsätter jag mig själv ständigt för stormande hav. Antar att det bara är sådan som jag är, kan inte annars förklara varför saker och ting i mitt liv upprepar sig gång på gång på gång?! ... Jaja ... lär ju inte dö av leda i alla fall. :-o ;-)
 
Mår även fysiskt dåligt (som vanligt, suck) och lider av diverse plågor som tar alldeles för mycket av min tid och uppmärksamhet. Utöver hjärtklappning, frossa och brinnande känslor om vartannat, yrsel, svaghetskänslor, svimfärdighetskänslor, ständig värk här och där, så är jag även döv på höger öra sedan flera veckor tillbaka. Kanske skrev jag om det redan, i föregående inlägg, men hur som helst ... ENERVERANDE!! Förutom att det är besvärligt att inte höra, så känner jag mig helt väck av dövheten. Desorienterad. Mysko. Som i en isoleringscell.
 
Ska till min terapeut på torsdag och tänker då banne mig fråga om han inte kan spola ur örat på mig (han är sjuksköterska i botten), för jag har provat själv att sova med Revaxör FYRA nätter på raken och noga sköljt örat efter med tillhörande vattenballong men ICKE att det släpper. :-( Nä, något mer radikalt än hemma-spolning krävs nog, uppenbarligen. Det är bara det att jag gillar inte att bli petad i öronen! Öron, fötter och navlar är URK i mitt tycke! Vill inte ha med vare sig andras eller mina att göra. hahaha. Jo, jag är lite fobisk just med de kroppsdelarna, det erkänner jag. ;-)
 
Ikväll blir det tidig läggning, för ännu en dag på Borg & Merio imorgon. Har idag kört fram och tillbaka till Dalarö, tvättat tre maskiner, pluggat, städat lite och fixat middag, plus matlådor till mig och sonen (som varit hos mig tre veckor i sträck nu). Tror jag kommer sova gott inatt faktiskt. Hoppas på det i alla fall. :-)
 
Avslutar med ett par bilder jag "snott" från "ungarnas" FB-sidor.
Först en bild på sonen, dottern och en kompis till sonen.
Bilden är tagen under kompisens 20-årsfest förra helgen.
 
Och sen en bild på sonen och en annan kompis till honom, ute på partaj.
 
Kan ju förresten även pina er med en absurd bild på sonen och mig, när jag förra veckan var till hans jobb - MariaSalongen - och fick hårbotten och bryn uppiffade lite. Se så avslappnad och naturlig trollpackan ser ut, hahaha. ;-)
 
Må väl, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Marie

Revaxör? Nej tack, det hjälper inte ett skit. Ett tips: beställ tid hos vårdcentralen så suger de ut eländet. Om det nu är en vaxpropp? Det låter som det. Det är som att ha en liten dammsugare i örat. :-)

Marie

2013-01-31 @ 12:12:53
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack för tipset Marie och jo, det är precis vad jag kommit fram till också - efter ännu en natt med Revaxör och ännu mer ursköljning (utfört av båda mig själv och min terapeut nyss) - att det måste något mer redigt till för att få bukt med skiten. Och jo, jag har läst om den där utsugstekniken och förhoppningsvis är VC i byn här tillräckligt uppdaterad för att inneha en sådan. ;-)

Må väl!/Tette.

2013-01-31 @ 15:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0