Fler födelsedagar ... bland annat

Sedan sist jag skrev har först min syster fyllt år:
Och sedan även mor min:
 
Mamma bor ju dock i Finland, så henne firade vi "bara" på distans (blommogram, FB, mail, SMS, telefon).
 
I övrigt är jag hysteriskt uppstressad hela tiden. Över det mesta. Kropp och själ går på högvarv konstant. :-( Orkar dock inte ens ta upp mer om det här nu. Det är som det är bara och kanske, om jag har tur, blir det bättre framöver. På vissa punkter i alla fall.
 
Jobbar mina två dagar i veckan, som vanligt numera. Nästa måndag ska jag förresten även påbörja en distanskurs - i företagsekonomi. Läste faktiskt ekonomi som ung. Tre terminer på KomVux, vilket motsvarade en två-årig gymnasie-ekonomi-utbildning. Läste det precis innan jag öppnade min första egna salong. Ska bli spännande att se om jag minns något av den tidigare utbildningen, när jag nu ska gå kursen.
 
Mer då ... Näe, har inget mer att säga som är av minsta lilla glädje för vare sig mig själv eller någon annan. Inte om mig själv i alla fall. Jag försöker mest bara orka med tillvaron från dag till dag och that´s it i princip. Trist som jag vet inte vad, att känna sådan "låghet". Men/och jag börjar dessvärre bli van. Det var ju åratal sedan jag senast kan påstå att jag mådde hyfsat bra. :-(
 
Sonen min fick ju en liten hemmastudio av sin far (och styvmor) i julklapp och han har sedan dess spelat in två egna låtar via den - akustiska versioner. Lägger in dem här, så ni får höra. :-)
 
 
 
Är så glad över att han anammat mitt största intresse genom livet - musiken, låtskrivandet! Det ger så otroligt mycket för ens välbefinnande! Tyvärr funkar det inte för mig längre att ägna mig åt musik, mer än korta, korta stunder åt gången. Pga. att jag inte orkar sjunga längre, plus att mina händer (speciellt den vänstra, som jag ju opererade förrförra sommaren) inte fungerar som de ska och det blir svårt att orka/kunna spela gitarr.
 
Tyvärr har jag aldrig - som sonen gjort - lärt mig spela piano heller. Klarinett däremot, men det är lite svårt att sjunga samtidigt, med klarinett i truten. ;-) Förövrigt var det så länge sedan jag spelade det instrumentet, så förmodligen kan jag det inte ens längre.
 
Avslutar det här inlägget med en bild, (som jag stal via FB), på min dotter. Som ni ser har hon lagt sig till med den så moderna ego-bilds-plutmunnen. hehe ;-) Har lite svårt att vänja mig vid att hon - som alltid haft rumplångt, naturligt brunt hår, plötsligt är kortklippt och blond. :-o Men söt är hon ju såklart ändå! :-)
 
Må väl, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Nina

Tänk om jag hade ett trollspö som jag kunde vifta lite med för att du skulle må bättre, hade gjort det med en gång..du är värd att må bra!

2013-01-17 @ 02:15:09
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack Nina, gulligt av dig! :-)

Må gott!/Tette.

2013-01-17 @ 09:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0