Sunday afternoon ...

Och så gick det lite obloggade dagar igen då. :-o ;-)
 
Förra söndagen var vi till mitt yngsta barnbarn Isoldes 7-årskalas.
Här kommer lite bilder därifrån. :-)
Ovan - <3 Isolde med en av sina bröder på sin fars sida.
Nedan - Mitt äldsta barnbarn <3 Elvis.
Ovan och nedan - <3 Min son tillsammans med sin systerdotter Isolde/systerson Elvis.
Ovan - Syrrans yngsta barnbarn och Elvisungen.
Nedan - Isolde öppnar födelsedagspaketen.
Ovan - Dotterns underbara hund Roddy TheDog.
Ovan och nedan - Eftersom <3 dottern min inte kom med på någon kalasbild, så "snor" jag igen (lite "galna" den här gången ... ;-)) bilder hon själv lagt ut i sin FB-sida. :-)
 
Och så har jag såklart jobbat mina två dagar/vecka, som vanligt numera. I fredags fick jag med mig nya kontorsbilen (den det alltså är meningen att jag ska använda mer eller mindre permanent hädanefter) INGA hem. Hon ska dock "loggas", (med texten "Borg & Merio Fastighetsförvaltning AB" såklart), innan hon är HELT klädd och klar. Det sker förmodligen nu till veckan som kommer.
Ovan och nedan - Kontorsbilen "INGA", med ögonfransar och allt, hehe.
Lite kul ser hon ju ut med sina långa, svepande fransar!
 Dock skulle jag aldrig kommit på tanken själv att fästa sådana på en bil, så "flickig" är jag inte. Men det är tydligen däremot min bror, som både inhandlat och satt fast dem på henne. ;-)
 
Jag har ju varit lite skeptisk till denna bil tidigare, men TYCKER faktiskt bättre om henne än jag trodde jag skulle göra. Visst - gillar fortfarande inte att de kapat av henne baktill på det här brutala viset - skulle varit mycket finare med en rundning i designen även baktill - och jag gillar ju egentligen bättre bilar med lite mer AXförmåga, men ändå ... hon känns bra, så det ska nog fungera att fatta ordentligt tycke för lilla INGA också! ;-)
 
Ovan - Jo, gick ju i torsdags klart kursen i ekonomi! Duktigt va?! :-)
 
NU kom dottern med familj för att äta söndagsmiddag med oss. :-)
 
Må gott, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fniss.. Bror din log med hela ansiktet när jag sa att det var en "Inga från Sverige" bil. Jag fick den stora äran att åka med henne i tisdags. När vi kom ut ifrån polisstationen så stod det en mamma med två små barn och knäppte kort på "Inga"


Kram Sanna. Som vill ha en vit "INGA"

2013-02-24 @ 20:47:44
Postat av: Kajsa

Hahaha, ibland slinker tummen till innan man har hunnit skriva nåt, därav mitt tomma inlägg som för iväg =)

Så skoj att se dina bilder, men visst fick Elvis glasögon förrut? Behöver han inte ha dom längre?

Vilken mysig liten bil =) vad är det för sort?

Kram

2013-02-24 @ 22:15:59
Postat av: Tette - svarsinlägg

Sanna - Jaha, så du hade ett finger med i spelet kring namnet INGA?!? ;-) Trodde hon fick det enbart pga registreringsplåten. Där ser man.
Vad gjorde ni på polisstationen förresten? :-o ;-)
Jo, "folk" glor ju lite extra på INGA, när man kommer farande, hehe. Gäller ju bara att inte göra något fel i trafiken, när man är så lättutpekad, haha. ;-) Ps. Det står en vit likadan på "min" gata, fast utan fransar.

Kramar tillbaka!/Tette.

2013-02-25 @ 06:10:46
Postat av: Tette - svarsinlägg

Kajsa - Ja så kan det bli om man är lite ivrig, ;-) fast jag såg aldrig något tomt inlägg, så antingen kom det inte med, eller så har du kunnat ta bort det igen. ;-)

Kul att du gillar bilderna och jo, Elvis har glasögon. Han verkar dock ha tröttnat på att ha dem ständigt på sig och egentligen behöver han inte det heller, utan bara när han är i skolan, ska läsa/titta på TV och liknande. Och det har han fortfarande. :-)

INGA är en Fiat Panda av årets modell. :-)

Kram tillbaka!/Tette.

2013-02-25 @ 06:14:31
Postat av: Sanna

Jag fick Inga ideén från reg-plåten. :-)

Vi var och fixade pass till Markus. Vi ska ju åka utomlands i två veckor i juni. :-) Tjofadderittan.

Kram igen

2013-02-25 @ 09:10:43
Postat av: Tette - svarsinlägg

Sanna - Jaså minsann - fick aldrig höra från VEM den idén kom, men då vet jag nu då! ;-)

Aha, ok, då förstår jag varför ni var till polisen. Vart ska ni? Bara du och Markus eller?

Kram igen!/Tette.

2013-02-25 @ 09:35:43
Postat av: Kajsa

Glömde ju gratulera dig till kursintyget, så det gör jag nu!
Kram igen

2013-02-25 @ 11:09:26
Postat av: Tette - svarsinlägg

TACK Kajsa och kram tillbaka, igen! ;-)/Tette.

2013-02-25 @ 19:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0