Födelsedag igen, babygos och lite annat

Idag fyller mitt <3 älskade yngsta barnbarn Isolde <3 hela sju år!
Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA !!!!
 
 Fira henne kommer vi dock inte göra "ordentligt" förrän på söndag.
 
I tisdags fick jag den äran att träffa min brors första barnbarn för första gången.
Den lille gossen var då hela fem dagar gammal och helt bedåååårande. :-)
 
Ovan - Min bror beundrar här sitt första barnbarn.
Ovan - Är han inte söt så säg?!! :-)
Ovan - Och här är babyn (mitt i maten) med sin mor - min brorsdotter Elida.
 
Vidare i tisdags fick jag stifta bekantskap med nya "kontorsbilen". Det är meningen att JAG ska köra den, istället för de svarta arbetsbilar jag hittills kört, men först ska den lilla röda (fula höll jag på att säga ... oups, hehe :-o ;-)) Fiat Pandan bli Borg & Merio-loggad så ... om någon vecka sisådär kommer jag glida fram i den.
 
Måste ju erkänna att jag HELLRE kör stora, svarta, tunga, snabba bilar, men, men ... nu blir det denna, punkt - slut. Och kanske kommer jag ÄLSKA den, när jag väl lärt känna den. Hoppas! ;-) Är hur som helst glad över att alls ha tillgång till bil! Japp, så är det! :-)
 
Annars har det nog inte hunnit hända så värst mycket sedan sist. Blev ju ett inlägg här nu, rätt tätt inpå det förra. ;-) Har just idag kanske känt mig en smuuuula mindre stressad faktiskt (fråga mig inte varför) och det kan ju gott skrivas ut offentligt, så det inte BARA blir neggoanteckningar här! :-)
Jo, sjöng/spelade över en timme igår - DET har jag inte gjort på evigheters evigheter. Men jag måste/ska/vill börja musicera mer igen. Det är något jag alltid älskat, haft behov och mått bra av! Får inte glömma det. Hm ... kanske därför jag varit lite mindre stressad idag förresten? ...
 
Avslutar med min nya FB-headerbild, föreställande min bror, min syster Tita och mig. Tagen på vårt barnrum i Helsingfors, Finland, 1967. Ja jag vet - ser skitstroppig ut. Men jag VAR faktiskt väldigt snäll som barn. Dock gillade jag INTE dockor, kanske därför jag ser så missnöjd ut, för att syrran tryckt dit sådana, så nära mig?!? hahaha ;-)
 
 
Må gott, gott folk!
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Känner positiva vibbar i detta inlägget :-) Har faktiskt också känt mig i form idag, efter några dåliga dagar. Sovit illa, varit uppe och haft hjärtklappning och lite allt möjligt.

MEN du får INTE tala illa om Fiat. Har nämligen själv en just nu he,he. Gillar i och för sig större bilar bättre egentligen och alltid haft det innan. Men det är en trevlig upplevelse när man ska tanka en liten bil.

Jättefina bilder på barnbarn och brorsbarn :-)

Marie

2013-02-15 @ 15:45:36
Postat av: Tette - svarsinlägg

Skönt, hoppas din "lite bättre form" hållt i sig bättre än hos mig, för själv är jag som en trasa återigen. Inifrån och ut. :-/

hahaha, nä okej, ska inte säga något ont om Fiat. INTE förrän jag i så fall VET med säkerhet hur jag känner inför den - alltså efter att jag börjat köra den! ;-)

Och Tack för ditt inlägg, Marie!/Tette.

2013-02-16 @ 11:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0