Dagar som gått sedan sist

Är verkligen inte flitig med att uppdatera här, (ser att det gått tretton dagar sedan sist ...), men nu kommer några rader igen i alla fall.
 
Börjar bakifrån i tid tror jag, om jag ska minnas något av vad som hänt. ;-)
Igår t.ex vankades det söndagsmiddag. Dottern, mina barnbarn, dotterns boyfriend och såklart RoddyTheDog gjorde mig den äran att dinera med mig. :-)
Dottern och jag vägrade vara med på bild, men de övriga ser ni nedan.
 
Ovan - Längdmätning mellan barnbarnen pågår.
 
Ovan - Älskade barnbarnen mina! :-)
Nedan - Dotterns trevliga, gullige pojkvän.
 
"Snodde" dock ännu ett foto av min dotter, från FB och det lägger jag här. ;-) Även här i hennes Monroeskepnad, då hon under en fest sjöng "Happy birthday" i Marilynversion för festvärdinnan.
 
 
Mer då ... Jo, min bror blev morfar för första gången i torsdags, strax innan midnatt. Ett litet gossebarn föddes då av hans äldsta dotter (tillika mitt Gudbarn) med man. Hipp HURRA! :-) Förhoppningsvis ska jag få besöka den lilla familjen under veckan nu. :-)
 
I fredags hade vi förövrigt tillskott på kontoret, av de nya föräldrarnas jycke Mulle. Fick därmed orsak att flertalet gånger under dagen gå på promenad i snön. Härligt. :-)
 
Ovan och nedan - Gullige Mulle på kontoret och i snölek. 
Ovan - Jag tvångspussar Mulle lite. ;-)
 
Har jag berättat att min son tänker flytta till London i slutet av mars? Och det på obestämd tid så ... jag är rätt tudelad i min känsla inför det faktum. Jag är såklart glad för hans skull, för hans mod, för hans beslutsamhet att prova annat och andra platser, men ... jag vill ju ha honom NÄRA mig!! Jaja ... det blir nog bra på endera vis och jag är som sagt ändå glad för hans skull. För att HAN är glad och förväntansfull! :-)
 
Ovan - Den här fina buketten med min favoritblomma, fick jag förra veckan (av en kvinna), med orden: "De här ska du ha Tette, för att du är så snäll." Värmde i hjärtat kan jag säga! :-)
 
Ovan - Åh, måste ju visa den här underbara (och vulgära, hahaha) ängeln jag hittade på en loppis nyligen.
Ovan - Vackert men KALLT. Havsluft - havet - är något jag alltid älskat och får någon form av ro ifrån! Vill ha båt igen. Helst i trä och så stor att man kan bo i den långa perioder under sommaren. Saknar den gamla Högsjösnipan vi hade när barnen var små.
 
Ovan - Här är hon, Högsjösnipan Olga.
Många härliga sommardagar/nätter har tillbringats i/med henne!
 
Tror inte jag har så mycket mer att skriva här just nu. Övrigt som skett/jag tänker/känner behåller jag för mig själv den här gången. För att bespara mig själv (och er) negativitet, för en gångs skull. ;-)
 
Imorgon ska jag till Borg & Merio igen. Vanligtvis är jag där onsdagar och fredagar, men det blir tisdag istället för onsdag den här veckan. Pga. ett möte jag ska vara med på.
Må väl, gott folk! Ha en fortsatt bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej!
Jag förstår dina tudelade känslor inför sonens flytt till London, men det kommer säkert blir bra.
Blir skoj för dig att åka dit och hälsa på honom =)

Min minsta(yngsta) håller på att flytta hemifrån nu, men hon gör sig ingen brådska. Det är två veckor sen hon fick nycklarna, men än har hon inte flyttat in =)
Men hon håller på lite då och då, hon hade tur i oturen och har fått jobba jättemycket de två senaste veckorna. Men jobbet går alltid i första hand, så det är bra att hon får lite extra timmar =)

Kram

2013-02-11 @ 14:35:43
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack för inlägget Kajsa! :-)

Det finns ett gigantiskt hinder för mig, angående att åka till London ... jag flyger inte!! Har inte gjort det sedan -87 och då lovade jag mig själv att det fick bli sista gången, eftersom jag är maniskt skräckslagen över det.
Men å andra sidan ... OM jag skulle försöka övervinna min flygrädsla, så är ju London på rätt lagom litet avstånd åtminstone. ;-)
Annars går det ju färjor, men då krävs ju en hel del mer TID att ta sig dit och åter.
Äh, det löser sig nog, som sagt.

Ja det är ju både med glädje och sorg man ser sina barn flytta hemifrån. Min äldsta flyttade ju för 11 år sedan redan :-o men eftersom hon ändå bott på nära avstånd hela tiden, så har det känts lite lättare ändå. Men igen - tycker det är KUL att sonen ändå passar på att testa lite annat, INNAN han blir mer bunden vid en massa ansvar än han är i dagsläget! :-)

Kram!/Tette.

2013-02-11 @ 14:49:56
Postat av: Kajsa

Stor Grattiskram till Isolde idag från mig, på hennes födelsedag!
Tyvärr minns jag inte hur många år hon fyller :-/
Kram Kram

2013-02-14 @ 12:34:34
Postat av: Tette - svarsinlägg

TACK Kajsa, gulligt av dig! :-)
Hon fyller sju år idag!
Ska uppdatera bloggen under eftermiddagen/kvällen. ;-)

Kram!/Tette.

2013-02-14 @ 13:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0