Lördagsuppdatering

Är hyperuppstressad invärtes och/men jag känner det ALDRIG i huvudet, utan ALLTID i kroppens system. Märkligt ändå, hur man kan känna sig så lugn i skallen, när man uppenbarligen är som en uppskruvad sprattelgubbe?! :-o Har alltid fascinerats av att jag fungerar så och det gör det ju också svårt för mig att ens kunna förstå att/om mina diverse, handikappande fysiska symptom är just fysiska eller psykosomatiskt betingade. Irriterande! :-/ Jaja ...
 
Hade under veckan besök av den kvinna som för ett tag sedan spelade upp tre av mina låtar via den radiostation hon arbetar på (Radio Gagnef). Hon kom för att få fler av mina låtar brända på skiva med sig hem. Hon verkar av någon anledning ha fastnat för dem och vill spela upp fler framöver. Superkomplimang ju! Verkligen. :-)
 
Min Original-lista innefattar nu 26 (simpelt inspelade!) låtar.
Mer och fler kommer hela tiden. (En del finns även i Nostalgilistan.)
 
Vill förresten passa på att tacka diverse ex för inspirationen.
Utan er skulle jag nog inte skrivit många låtar alls. :-o ;-) hehe
 
Har ju en himlans massa - ännu inte inspelade - gamla låtar jag skrivit med svensk text också. De är så gamla att jag inte känner någon större lust att sjunga in dem själv längre. Texterna skulle inte kännas trovärdiga för en snart 50-årig kvinna, hehe. Men på endera vis ska jag nog få dem också ljuddokumenterade så småningom.
 
Sonen ska åka till Thailand på måndag och vara borta till efter jul. Trist för mig, men kul för honom! ;-)
Han har snart rest mer under några år än jag gjort under hela mitt liv. hahaha. Men jag ÄR nu inte så mycket för att resa heller. Är nog en riktigt "hemmakatt" som föredrar upplevelser på nära håll och/eller inifrån komna. Har aldrig haft något större behov av att söka yttre äventyr faktiskt. Alla är vi olika.
 
Julen kommer jag förmodligen fira hemma, tillsammans med dottern min och åtminstone ett av barnbarnen. Troligen kommer även min syster Tita vara med oss fram till kvällningen. Det blir ett lagom firande för min smak. Fast jag hade ju gärna haft sonen hemma också och BÅDA barnbarnen. Man får inte alltid som man vill dock.
 
Avslutar med en Bitstrip-bild som i sig är talande för "störningar" just nu.
Försöker (sedan 1½ månad tillbaka) bruka taktiken "IGNORERA". Senaste dygnet har den dock fungerat dåligt, men förhoppningsvis är det bara en tillfällig "terrorattack"?! ...
 
Ha en fortsatt bra helg, gott folk!
Trackback
RSS 2.0