Jul och lite annat ...

Nej, verkar inte kunna komma ur den djupa svacka jag befunnit mig ännu mer i under senaste kvartalet och inte blir det bättre av att "vissa" inte respekterar min önskan om att bli lämnad ifred, så jag ens kan få en möjlighet att hitta någon form av ro igen. Tröstlöst och sorgligt är vad det är. :-/
 
Julen firade jag i alla fall med dottern och barnbarnen, samt syrran med karl.
Middagen åt vi uppe hos syster (hon bor i huset intill mig) och efteråt gick vi ned till mig och fikade, åt godis och delade ut julklappar. Kändes lagom lugnt, fint och mysigt.
 
Lite bilder från julen:
(Har förlagt min digitalkamera och har usel kamera på mobilen, så bilderna är som de är.)
Ovan - Mina älskade barnbarn precis innan Kalle börjar på TV:n.
Ovan och nedan - Litet kollage från dels middagen hos syster med karl (han syns på bilden ovan) och dels nere hos mig efteråt, då barnen delar ut julklapparna.
Ovan och nedan - Barnbarnen med en del av julklapparna de fick. Pirathatt, fejkarmtattoos och munspel, samt en häxdress och armbandsur. De var mycket nöjda med allt de fick. :-)
 
Ovan - den här söta Guben fick jag av dottern min. :-) Älskar den!
Nedan - <3 Dottern x2 egoposerar och visar samtidigt upp sina nya smycken - halsband och armband.
 
Under juldagen umgicks jag med dottern och äldsta barnbarnet. Vi slöade, åt massa mat/snask och hade endast levande ljus som sken omkring oss. Mysigt! :-)
Nedan - Dotterns RoddyTheDog slöade också. Här iklädd Elvisungens pirathatt.
Nedan - Gosade vidare med min nya lille Gube. Man tager vad man haver, haha. ;-)
 
Igår fredag jobbade jag först under dagen och var sedan iväg på bröllop. Marie, en av mina få nära väninnor, gifte sig med sin Egyptiske prins och bröllopet var så fyllt av kärlek att jag blev helt varm invärtes. Vackert som tusan! Är så glad för hennes skull! Hon förtjänar verkligen det bästa och jag är övertygad om att hennes nyblivne man ÄR precis det. :-) Jag hade turen att bordsplaceras precis bredvid brudparet, så jag fick en hel del pratstunder med brudgummen (som satt närmast mig) och lärde känna honom lite bättre.
 
Tyvärr hade jag glömt mobilen hemma, så inte ett endaste foto fick jag med mig därifrån. :-/
Men jag lägger istället in en bild på Marie och mig, så ni får se vem hon är åtminstone. ;-)
 
Kom hem väldigt sent igår, efter timtal av bröllopsfirande och då hade äntligen <3 sonen kommit hem igen, efter tre veckors Thailandsvistelse. Brun som en pepparkaka och med väldigt solblekt hår. :-)
Ovan - Ett Instagramfoto sonen lade ut på sig själv, under sin första vecka i Thailand.
 
Vi satt och pratade flera timmar, sonen och jag, om allt han upplevt under sin resa. Bra och kul att han ger sig iväg på lite äventyr, men jag tycker det är skönt att han är hemma igen! ;-)
Och på tal om sonen - ifall jag inte orkar uppdatera här imorgon när det egentligen är aktuellt ...
<3 Sonen fyller alltså 22 år om drygt en timme - den 29/12-13, med andra ord.
Hipp HURRA!!!!
Min lille babypojke, min minsting. Hugaligen vad tiden flyger iväg ändå.
Vi ska såklart ha ett litet kalas för honom imorgon eftermiddag. :-)
 
Sov gott och må gott, gott folk!
 
Trackback
RSS 2.0