Rapport ...

Kom idag hem efter nästan fem dagar på "ön". Mår fortfarande rätt pyton, tyvärr. Det förbaskade halsontet vill inte ge med sig, (det förflyttar sig dock från ena sidan till den andra, från övre delen till den nedre i halsen) och hostar gör jag också fortfarande. Utöver det - om jag nu ska "gnälla" på hälsan - så känner jag mig yr, svag och konstigt bedövad på hudytan, mest överallt. Händerna känns dessutom klumpiga. Som om jag skulle vara genomfrusen, utan att vara det. Mysko! Och jobbigt.
 
Under de två senaste dygnen har vi varit iväg med Lilla My (särbons 9åriga schabrador) till veterinären två gånger. Hon har nämligen ett fult, djupt, varande sår på ena höften och är allmänt hängig och pipig. Tänkte att hon nog hade en rejäl inflammation med feber och behövde anibiotika, men efter första kollen verkade veterinären frukta något mycket värre, då hon var svullen och öm även på buken. Eftersom vi igår inte kunde få en röntgen gjord, fick vi åka iväg igen idag och tack och lov hittade man inget allvarligt i buken så ... min egen diagnos verkar varit den korrekta och särbon och My åkte sedan hem till "ön" igen - laddade med antibiotika och smärtstillande - medan jag begav mig hemåt.
 
Har idag haft otäckt nära till min "gamla" panikångest. Det var länge sedan nu jag hade en regelrätt panikattack, men som sagt ... idag har paniken legat på lur titt som tätt. Vill verkligen INTE få tillbaka den igen nu också!! Har varken tid, ork eller lust att behöva tampas med den sortens plågor igen. Det räcker gott och väl som det är! ...
 
Har i alla fall lyckats hålla ihop mig själv tillräckligt för att orka umgås lite med sonen, (innan han stack till sin far), inhandla nytt och byta ut trasigt lysrör och glimmer till akvariet, akuttvätta en maskin med kläder, tvätta håret och läsa lite jobbrelaterad mail. Ska strax isäng, eftersom det imorgon är onsdag och det betyder väckning 05.15 och arbetsdag. Syrran är ledig imorgon dessutom, så jag kommer att ha extra mycket att göra.
 
För att avsluta med något positivt, så vill jag berätta att båda mina "barn" var med i en artikel i lokalblaskan (NynäsPosten) idag. Gällande den show sonen min ska anordna på lördag och som dottern min kommer att agera modell i (som Marilyn Monroe). Scannade in artikeln, så här får ni också se den. :-)
 
Nattinatt! Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0