Hår/Modeshow och illamående ...

Min son, som är frisör, var idéspruta och delarrangör till en hår och modeshow som gick av stapeln i lördags. Naturligtvis var jag och särbon dit för att kika och förutom sonens medverkan var även min dotter och båda mina barnbarn med som modeller.
 
Showen öppnades med att min dotter - tillfixad till Monroe-look-alike - sjöng "I wanna be loved by you" och hon gjorde det strålande! :-) Därefter följde en catwalkshow som visade frisyr/klädmodet från 50-tal till nutid. Tänkte lägga in lite bilder (tyvärr i rätt usel kvalité) här:
Ovan - Dottern min som Monroe - 50-talet.
Ovan - Kvällens konferencier jämför sina vader med 60-talsmodellerna.
Ovan - 70-talsmodeller.
Ovan - Mina barnbarn som barnmodeller (min dotter, deras mor alltså, syns även i bakgrunden).
Ovan - 80-talet i fokus - med 50-tal i bakgrunden (min dotter) tv. och 60-talet till hö.
Ovan - Barnmodellerna catwalkar. Se så världsvant mitt yngsta barnbarn vinkar åt publiken. ;-)
Ovan - Nutidsmodellerna.
Ovan - Brudpar och festfolk. Mina barnbarn fick bära brudens klänningssläp.
Ovan - Sonen min avslutade showen med att sjunga (och spela piano) "Hair" (Lady Gaga).
Ovan - Sonens avslutningslåt, "Hair" (Lady Gaga), som efter halva låten vid pianot övergick till clubversion.
Ovan - Min son med sina två frisörskollegor efter showen. Även mitt yngsta barnbarn syns nere till vä. :-)
Ovan - I dagens lokaltidning var denna bild på fronten. Min dotter och äldsta barnbarnet, efter showandets slut.
Ovan - Även detta från dagens lokaltidning. Min son och hans två frisörkollegor tackar för sig efter showens slut. Nere till vä. syns även mitt äldsta barnbarn. :-)
Ovan - Även detta från dagens lokaltidning. Min dotter som Marilyn.
Ovan - Och avslutningsvis denna bild från dagens lokaltidning. Båda mina barnbarn som släpbärare.
 
Är mäkta stolt över båda mina barn och båda mina barnbarn!! :-) Modiga, kreativa och underbara är de, alla fyra!!
 
I söndags stack sen jag och särbon ut till "ön" och jag kom hem idag igen. Illamående som jag vet inte vad. Halva stan har kräksjukan och sonen min blev sjuk i söndags så ... risken finns att jag åkt på skiten jag också. :-( Men jag hoppas INTE!! Vill verkligen INTE spy nu också, när jag knappt blivit frisk från den segdragna influensan. Näe! Bläää! Jag ska ju jobba imorgon, så jag får bara inte bli sjuk. Men ... det känns onekligen som att det är på G, så som sagt ... risken är nog rätt stor ATT jag blir det. :-/ Jaja ... vi får väl se hur natten förlöper.
 
Må väl, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men åhh vilka fantastiskt duktiga barn och barnbarn du har!!! Helt otroligt vilken show!
Massor med kramar

2012-11-15 @ 10:09:51
Postat av: Anonym

Tack Kajsa och jaaaa, är MYCKET stolt över dem! :-)
Massa kramar tillbaka!/Tette.

2012-11-15 @ 11:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0