Energidränerad och låg ...

Är så fruktansvärt jävla "låg" just nu och totalt utan energi. Samtidigt som jag är så upp-i-varv invärtes att det känns som jag ska explodera vilken sekund som helst. UTMATTANDE! :-(
 
Har hur som helst sedan sist bland annat jobbat lite igen.
Ovan - Min bror och min syster, som jag jobbar med på Borg & Merio.
Nedan - Min bror igen och jag, utanför ingången till B & M.
 
Har även varit ut till "ön" över helgen igen. Denna gång en dag kortare dock, eftersom särbon och jag igår åkte "hem" för att hjälpa min dotter med en grej och idag har jag skjutsat särbon tillbaka till färjan ut till "ön" och är nu för ovanlighetens skull helt ensam en stund, tills sonen kommer hem från jobbet.
På färjan över till "ön" i lördags. Har hört att om man ler, kan man lura hjärnan att tro att man är glad. Även när man inte är det. Hehe ... nja ... funkar väl sådär va?! ;-)
 
Som sagt ... mår INTE bra alls. Känner mig så sönderstressad till kropp och själ att hälften vore nog och vet inte riktigt hur jag ska få mig själv lugnare igen?!? :-/ Vet inte vad jag vill, vad jag orkar, OM jag orkar, vad jag ska göra med det ena och det fjärde, osv. osv. Virrvarr och med en kropp som är på bristningsgränsen, jagar jag bara på och försöker låtsas som det regnar men ... det fungerar sämre och sämre för var dag som går, att köra med den strategin.
Bilkörningsvy, igår eftermiddags. Såg dock enormt mycket vackrare ut på riktigt, än det gör på fotot.
 
Minns att en terapeut en gång för länge sedan sa följande: "Hjärnan kan du lura rätt länge, men kroppen lurar du inte lika lätt." Och för mig ÄR det ju så, att när jag känner mig stressad (vilket jag nästan alltid gör - oavsett VAD jag gör), så sätter det sig i kroppens funktioner, tills jag knappt kan stå upp längre. Så otrooooligt enerverande att vara och fungera så!
 
Nej, måste väl försöka tillreda någon form av middag idag också, åt mig och sonen. Blir nog kassler i ugn och ris, tror jag. Må gott, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Roger

Känner igen mig i den där stresskänslan. Har ju så erbarmligt svårt att sova, kan vara vaken flera dygn på raken, när jag lägger mig för att försöka sova...ja då kommer det ett stresspåslag så det bara susar i hela kroppen, det känns som om man är inkopplad till elnätet ungefär...skinnet känns alldeles för trångt å det kryper å pirrar...sen ska man vara social och umgås, näe funkar inget bra. ja det där lär väl inte få dig att må bättre, att läsa, men sådär har jag det i alla fall. Kram!

2012-11-27 @ 21:48:34
Postat av: Tette - svarsinlägg

Trist och jobbigt Roger, att du också känner stress och har svårt att sova. Fast själv är jag nog som minst stressad invärtes ändå, när jag väl lägger mig - oavsett om jag sen sover eller inte. Hur som helst ... en lobotomering hade varit effektiv på mig. :-o ;-)

Kram!/Tette.

2012-12-04 @ 11:21:39
Postat av: Roger

Känner inte av stressen så mycket under dagtid, då är man ju oftast upptagen med att göra nåt, men sen när allt blir tyst och lugnt och det är dax för sängen, ja det är då det börjar (eller så är det först då man märker det)Det har väl kanske också blivit nån slags självuppfyllande profetsia, att man vet på förhand att sömnen inte kommer att infinna sig. Har ju sovit dåligt så länge jag kan minnas (har säkert en del att göra med taskiga hemförhållanden som liten att göra)och har man sovit dåligt väldigt länge, så antar jag att det blir nån sorts permanenta skador i hjärnans sömncentrum. Jaså lobotomering Tette :) ja vi kanske kan göra en samtidigt båda två hahaha!!!

2012-12-04 @ 13:30:37
Postat av: Roger

Glömde kramen! PåK!

2012-12-04 @ 13:32:10
Postat av: Tette - svarsinlägg

Ja man kanske kan få mängdrabatt om man lobotomeras samtidigt. ;-)
Nämen skämt åsidor ... konstant inre stress är fan inte kul och säkert otroligt tärande på hela kroppens funktioner.

För mig har det nog snarare varit så tidigare genom åren, att jag sovit bort ångesten/tiden, när det varit för mycket. Det är bara på senare år och inte alls mer än nu och då som jag fått svårt att sova. För mig har det ingen betydelse hur mycket jag har att göra om dagarna - jag har ändå en stor del av mig själv - kroppen framför allt - som ständigt plågas av svår ångest och stress. Och hur många kurser och terapier jag än går i för att försöka få kontroll på det, så blir jag inte bättre - tvärtom. :-( Jaja ...

P & K tillbaka!/Tette.

2012-12-04 @ 14:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0