...

Har sovit tio timmar, efter en fullspäckad dag på Borg & Merio igår, men mest är jag nog trött för att jag aldrig blir av med bacillen i kroppen. Hostar så jag nästan kräks och får efter varje hostattack skitont, kramp i luftrören. Och rätt vad det är får jag jordens svettfloder genom kroppen. Värk som fan har jag också i huvud, nacke, axlar och händer. Blir gaaaalen - vill må bra! En liiiiten stund i alla fall, tack.
Så här vackert ser det ut på morgonen, när jag viker ut från "min" gata, till Nynäsvägen, på väg till jobbet.
 
Gillar inte heller att jag får tillbaka mer och mer av mina "gamla" ångestsymptom och blir livrädd att de ska "ta över" mig igen. Antar att den rädslan skapar ännu mer ångest, så det bästa vore ju om jag bara kunde försöka nonchalera symptomen. Rycka på axlarna åt dem. Lättare sagt än gjort dock, då de visar sig fysiskt enbart. Känner mig så gott som aldrig stressad i skallen och har aldrig gjort. Nej, det sätter sig i kroppens funktioner på mig - stress.
 
Min ångestbild är oerhört komplicerad, eftersom jag burit på skiten under hela livet, i princip och jag därför har ett så fastetsat och av gammal vana blixtsnabbt beteendemönster inom mig. Får nog bara försöka lära mig att leva med att min kropp gör lite som den tycker och fungerar lite som den vill från dag till dag och inte lägga mer fokus på det än vad som är nödvändigt för att klara vardagen. Så gott det går. För lätt är det inte, när stresshormonerna flyger som flipperkulor genom min lekamen. :-/
Väl framme på jobbet möts jag bland annat av dessa två - min bror (Tomas Merio) till vänster och Igor Borg till höger. "Herrarna" som firmanamnet Borg & Merio kommer ifrån alltså. :-)
 
Idag har jag inte gjort många knop alls, vilket känts både skönt och behövligt. Var iväg på min veckoterapi (KPT/KBT), men annan nytta än så har jag inte presterat. Har inte orkat fysträna på flera veckor, eftersom jag dras med den här sega bacillen i kroppen. Men jag hoppas kunna börja igen nästa vecka!
 
Ikväll blir det tidig läggning igen, då fredagar (och onsdagar) ju numera innebär väckning 05.30 och arbete. Gillar inte riktigt att köra bil långt i rusningstrafik när det dessutom är halt, men det är väl bara att vänja sig, för vinter kommer det ju att vara ett tag framöver nu, vare sig jag gillar det eller inte. ;-) Särbon satte i alla fall på bra dubbdäck på bilen för några veckor sedan, så det ska väl gå bra, hoppas jag. :-)
 
Aslutar med att visa hur FULT det blivit på "min" bakgård på sistone. Man har "smackat upp" ett trevåningshus precis utanför mitt köksfönster. Grrrr!! ... Får se om vi alls får in någon sol på bakgården, när allt är klart. Irriterande att man får bygga såhär nära ett annat hus! Räckte ju med att de gjorde samma sak på andra sidan huset, för några år sedan. "Mitt" vackra, gamla hus ... intryckt mellan fula nybyggen. :-( Jaja ... man vänjer sig väl. Det brukar man ju göra kring det mesta här i livet.
Bilden är tagen idag, från mitt köksfönster. Jag som alltid haft så fin utsikt här, över buskar, träd, himmel och ett berg. Blir ju skitkul att få granninsyn såhär nära, från ett fult "legohus". :-( Hm ... :-/
 
Må väl, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Marie

Grrrrrrrr, att vi människor alltid ska förstöra. Inte en endaste liten gräsplätt får stå ifred. Det var ingen snygg utsikt du har fått. Man blir nästan lite ledsen när man ser det. Utanför mitt, skulle de förstöra en gammal park med äppelträd och kastanjeträd. Kommungubbarna tänkte göra parkering där!!! Jag gick ut och skällde på dem när de var här och tittade en dag, men det måste ha varit fler som reagerat för att de bestämde sig till slut för att göra iordning den istället. Så nu har jag en liten fin park utanför mitt fönster. :-))

2012-11-09 @ 13:05:06
Postat av: Tette - svarsinlägg

Ja det är förjäkligt och som alltid handlar det (allt) såklart bara om pengar. Varje liten fläck ska vara så lönsam som möjligt. :-/
Bra att du/ni lyckades få stopp på byggplanerna utanför dig. Här visste vi inte ens om några planer, förrän allt redan var i full gång.

Ha en bra helg!/Tette.

2012-11-09 @ 18:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0