Snacket #9

(Snacket är en nätgrupp (administrerad av Milo Lilja). Varje vecka läggs nya frågor/svar in.)

Mat

1. Brukar du frysa in egna matlådor, all sorts mat eller något speciellt?

Nej det brukar jag inte. Under de år jag fortfarande arbetade (frisör), så åt jag alltid på restaurang på lunchen.

2. Köper du färdigmat i frysdisken, vad?

Nej det gör jag inte. Det enda "färdiga" jag ibland köper är grillad kyckling.

3. Vilken maträtt är din absoluta favorit?

Lax med valfritt tillbehör.

4. Vilken maträtt skulle du aldrig äta?

Gillar inte strömming (benen är för små för att rensas bort och känns som hårstrån i munnen - urk.) och inte ärtsoppa. Annars äter jag nog det mesta.

5. På en skala 0-10, hur roligt tycker du matlagning är, motivera gärna?

0 !! AVSKYR att laga mat! Har inget som helst intresse för det och intresset verkar dessutom bli än mindre ju äldre jag blir! Dock har jag ju lagat mat så gott som dagligen sedan jag var 17 år och flyttade hemifrån. Numera, OM särbon är hemma, så lagar han maten. Han tycker det är kul och är duktig på det, nämligen.


Äldre Tjej/killsnacksinlägg!

Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Hej syster, då är vi två som inte äter strömming! Jag gillar ju egentligen strömmingsflundror panerade i rågmjöl och smörstekta, om dom inte innehöll dessa förbaskade ben! Provar ibland att lägga en stekt strömming på en knäckemacka för att villa bort benen men inte lyckas det särskilt bra.

Har du märkt någon förändring till det bättre av nya medicinen?

Kram!

2012-05-15 @ 12:59:39
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0