Snacket #11

(Snacket är en nätgrupp (administrerad av Milo Lilja). Varje vecka läggs nya frågor/svar in.)

Foton

1. Hur ofta fotograferar du, vad?

Inte så ofta som jag brukat. Kanske någon/några gånger per vecka numera och främst fotograferar jag barnbarnen och alla de djur jag omges av.

2. Vad har du för typ av kamera/kameror?

Har en halvbra digitalkamera, men jag fotar ofta med mobilen (eftersom den alltid är med mig) - vilket ger ... inte så bra bildkvalité. ;-)

3. Framkallar du dina digitala foton eller hur förvarar du dem?

Nej det har jag aldrig gjort och jag förvarar dem i datorn (vilket ju är riskabelt ifall den kraschar ...), men de bästa lägger jag ut på nätet och har dem därmed lagrade även där.

4. Tar du oftare kort nu än du gjorde innan det kom digitala kameror?

Ja, fast jag fotade rätt mycket (främst mina barn) även med de gamla hederliga kamerorna. Har tonvis med fotoalbum.

5. Vad fotograferade du senast?

Grannens hund Chiquita och det var idag.

Äldre Tjej/killsnacksinlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0