Snacket #10

(Snacket är en nätgrupp (administrerad av Milo Lilja). Varje vecka läggs nya frågor/svar in.)

Äcklad

1. Vad gör du om du hittar någon annans hårstrå i maten?
HATAR verkligen hår i maten!!! Vilket är lite komiskt, eftersom jag jobbat som frisör under 24 års tid och därmed ofta utsatts för just det ... :-o ;-) Och ja vad gör jag? Tar bort det och känner lite äckel. Typ.

2. Om du äter något och det plötsligt dyker upp ett djur i maten, larv, mask, fluga etc, vad gör du då?
DÅ äter jag inte mer av den maten, tack. Urk. Nog för att hår är äckligt, men insekter i maten är ju värre ändå!

3. Nämn tre saker som du tycker är riktigt äckligt? (ej samma som nr 1 & 2)
* Folk som ohämmat "släpper sig" i tid och otid. Vidrigt!
* Fötter! ALLA utom babyfötter, dem älskar jag!
* Fästingar! Vidriga parasitdjur som dessutom kan vara rent livsfarliga.

4. Nämn något som andra tycker är äckligt, men som inte bekommer dig?
Andedräkt av bakfylla och vitlök. (JAG tycker att det luktar rent gott och upphetsande! ;-))

5. Går du på offentliga toaletter?
Om jag måste, men då är jag rigoröst noga med att lägga tonvis med papper på ringen och inte röra något med händerna (JO, jag tvättar dem såklart NOGA, men ändå!). Inte ens dörrhandtaget - öppnar/stänger med armbågen.

Äldre Tjej/killsnacksinlägg!

Kommentarer
Postat av: Marie

Näe! Där håller jag inte med, eller ja i vissa fall. Men om fötterna är välskötta så gillar jag dem. Fantastiska saker som får utstå mycket slit. Gillar mina egna små, mjuka o precis jämna tår just nu rödmålade. :-)

2012-05-14 @ 09:55:14
Postat av: Tette - svarsinlägg

Jag pratar enbart om den estetiska aspekten av fötter, för naturligtvis är de funktionella! ;-)

Och tyvärr hjälper inte nagellack upp det hela, hahaha. Mina egna fötter står jag dock ut med, trots allt. ;-D



Må väl!/Tette.

2012-05-14 @ 19:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0