Snacket #6 Din stad

Snacket går ut på att man varje söndag får fem frågor från Milo Lilja, som man svarar på i sin egen blogg/hemsida.

1. Vilken stad bor du i, hur länge har du bott där?
Bor i Nynäshamn - Stockholms läns sydligaste del. Har bott här sedan jag flyttade till Sverige från Finland, som knappt sjuåring. Bortsett från ett år då jag bodde i Sundbyberg.

2. Vill du bo där resten av ditt liv, motivera?
Jag funderar nog inte på det viset överhuvudtaget, så jag kan inte svara på frågan, tyvärr. Men jag trivs här, så det är väl mycket möjligt.

3. Kommer någon kändis etc från din stad, vem?
Ja, Eva Dahlgren, Janne Bark (Lundells gitarrist + medlem i Triad, ni vet, "Tänd ett ljus och låt det brinna ..." Och faktiskt en gammal vän till mig, plus att jag var hans frisör under en hel del år), och sen ett gäng idrottare, som t.ex min styvfar Lennart Carlsson (spelade i AIK mellan 1947-59), "Lill-Pröjsarn" , Kenta Nilsson. Mer då ... jo, Moa Martinsson och Gunnar Hellström. Finns säkert fler, men det får räcka nu.

Janne Bark

4. Var går du om du vill äta en god måltid?
Kinarestaurangen (finns bara en i min stad) helst.

5. Vad har ni för sevärdheter?
Förutom hela skärgården? Hela Nynäshamn är en enda stor sevärdhet, eftersom vi har så otroligt vacker natur här, med hela skärgården inpå knuten! ;-)

Den vackra bilden på Ringvägen i Nynäshamn, är lånad från Söderbönan.

Äldre Tjej/killsnacksinlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0