Skärpning ...

Ja jag är usel på att uppdatera numera, jag vet, men jag känner väl som så att jag ändå inte har något av värde att berätta, (eller som jag VILL berätta ...), så då kan jag lika gärna mest vara tyst. Men några rader här nu ändå, så att skutten inte blir milslånga mellan inläggen. ;-)

Se så snäll jag kan se ut, om jag bara vill. ;-)

Så fort jag får möjlighet, dvs. när "doggen" är i närheten, går jag med dotterns "Roddy TheDog" på "tjockispromenad". Har dock inte blivit ett smack senaste veckan, eftersom barnbarnen mina varit sjuka och de då inte har åkt ned mot mitt håll.

Den här bilden togs för några veckor sedan. Snön är bortsmält vid det här laget!

Veckan efter att lilla mamsen åkt hem till Finland igen, var jag HELT solo här under fem dagar! Händer ju nästan aldrig att jag är helt ensam någon längre stund, men det var välbehövligt att bara få vara tyst och ifred! Skönt! Passade under de dagarna på att i S A K T A mak putsa alla fönster, duscha alla blommor och byta gardiner. Och när jag ändå höll på att skura (fast jag hade så jävla ont i hela kroppen att jag snudd på grät av smärta mellan varven ... :-(), så skurade jag även av alla köksskåp och kökshyllor (med tillbehör) och en massa annat.

Grannens katta har plötsligt börjat med att hoppa in hos mig VARJE GÅNG jag öppnar köksfönstret. Hon är jättesöt och jag ÄLSKAR katter MEN ... jag är ju numera allergisk mot dem, så det är inte helt lämpligt att jag har en katta huserande hos mig, tyvärr. :-/

Sonen är sedan igår hemma igen för en "mammavecka". Han har (liksom barnbarnen mina) legat sjuk i halsont, feber och huvudvärk, under "pappaveckan".

Sen den här bilden på sonen togs (för några veckor sedan) så har han blivit blond igen. Hårfärgen växlar från vecka till vecka, hahaha. Jag var likadan i hans ålder så ... säger inget mer om saken!

Utöver detta så har jag alltså numera - sedan senaste månaden bara - värk ÖVERALLT och konstant! :-o Och får mjölksyra av minsta lilla rörelse, plus att musklerna liksom kollapsar av ingenting. Blir svag, skakig i dem av minsta lilla skitbelastning. Kroppen, speciellt händer/ben/fötter, är stela SOM FAN och vätskiga. Är helt jävla otymplig och stel som en pinne hela jag. :-( Skitkul med dessa extrasymtpom nu, till alla andra jag redan inte stod ut med. :-( Har dock - (tillsammans med min terapeut) - börjat gräva i en möjlig orsak till detta (och till många av de andra fysiska symptom jag lidit av sedan 30!!!! år tillbaka ...). En fysisk orsak alltså, inte en psykosomatisk! Återkommer om det, när/om jag vet mer.

Har försökt sjunga/spela mer under förra veckan. Har ingen ork i stämband/luftrör heller och händerna orkar knappt med ackordtagandet, men jag pinar mig ändå med det, eftersom jag alltid älskat att musicera och gärna vill kunna fortsätta med det. Då går det inte att helt lägga gitarren/sången på hyllan under några längre stunder. Speciellt inte sången, eftersom det krävs regelbundet användande av rösten, om den inte helt ska rosta igen.

Vill otroligt gärna spela in alla mina egna låtar, (eller alla jag tycker är något att ha i alla fall). Menar inte mer avancerat än med gitarren, kanske ett piano på vissa och möjligen pålägg av sångstämmor, men ändå i så pass bra ljudkvalité att jag skulle kunna försöka sälja mina låtar vidare. Känns urdumt att ha en massa musik liggande till ingen nytta för ... jag tycker faktiskt att jag är en ganska bra låtskrivare (om man jämför med det mesta som dagligen florerar på radio t.ex) och varför inte då försöka göra något vettigt av det?! Kanske någon sångare/sångerska skulle vara intresserad av mina låtar? De flesta skriver ju inte sin musik själva, menar jag. Jaja ... drömma kan man ju. :-)

Nej, nu får det räcka för idag! Ha en skön söndag, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Meeen så söt liten katt =)

Och jisses vad duktig du har varit med att städa, vad skönt när det är gjort =)

Jobbigt dock med ditt mående =/

Kram

2012-03-18 @ 12:08:43
Postat av: Paula i pörtet

Hej! Så trist med din onda kropp, vet du att jag numera äter vätskedrivande för mina händer och fötter svullnar upp som bara den. Har nog ätit piller sen förra sommaren och lite hjälper det faktiskt., Dock låter jag bli när jag ska iväg, nu i helgen var vi ju i Stockholm o då vill man slippa springa på toa stup i kvarten.

Kramen

2012-03-18 @ 18:02:43
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ullis

Hoppas du snart får veta vad som felas.

2012-03-18 @ 21:34:25
URL: http://www.ulliso.se/blog
Postat av: Tette - svarsinlägg

Kajsa - Ja kissen ÄR söt, men då jag som sagt är allergisk mot katter, så det blir ett litet dilemma när den börjat boa in sig hos mig, hehe. ;-) Kram!



SysterYster Paula - Ja, tröstlöst som FAN att släpa runt på en kropp som inte vill/orkar ett skit längre. :-( Varför har du vätska i kroppen? Jag menar ... det kommer väl från någonting, antar jag?!? Kram!



Ullis - Ja, tack!

2012-03-19 @ 00:32:40
Postat av: Milo

Sicken söt kisse! När vi bodde på landet och hade katterna ute, så hade vi en liten kattstege till köksfönstret där de kunde gå in. Det hände dock titt som tätt att grannens två katter kom på middag ett par ggr.



Det är samma här, jag, och nu ungarna experimenterar med håret. Svart ena dan, orange nästa. Men man får experimentera lite. :))



Låter galet jobbigt med din onda kropp. Hoppas att ni kan få bukt på den. Det tär att ha ständig värk.



Massa kramar, Milo

2012-03-19 @ 12:09:16
URL: http://mlilja.net
Postat av: Tette - svarsinlägg

Milo - Den här kattan behöver ingen stege, hon är tillräckligt smidig för att lätt hoppa upp till fönstret ändå, men däremot HAR jag föreslagit för ägarna (som bor precis ovanför mig) att DE skulle skaffa någon slags gåbräda från äppelträdet utanför oss, mot DERAS köksfönster, så hon kunde gå hem enkelt! ;-)



Jag har ju oftast någon hund här hemma och det är nog därför kattan inte hoppat in här tidigare, förrän nu när det är hundfritt (tillfälligt) hos mig plötsligt!?



Ja det är bäst att passa på att färg/frisyrexperimentera medan man kan! ;-) Finns nog inte en nyans på färgkartan som jag inte testat, hahaha. Mina brorsdöttrar sa alltid det som små, att "man vet aldrig hur faster ser ut när man kommer - hon har alltid nya hårfärger". :-)

Nu har jag stannat i ungefär min ursprungsfärg sedan typ tio år tillbaka. Trivs bäst i det, när allt kommer omkring.



Ja, det ÄR galet med min kropp!! Den blir bara värre och värre och numera är jag fanimig mer eller mindre orörlig. :-( Plus den förbannade hjärtklappningen som plågar livet ur mig (sedan många år). Den har jag dock fått extramediciner mot, som jag pular i mig som godis, för att alls orka stå på benen. Jävla skit att behöva ha det såhär, rent ut sagt! Men jag hoppas på en lösning ändå!



Massa kramar tillbaka!/Tette.

2012-03-19 @ 12:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0