Melodifestivalen 2012 - Finalen!

1. "Shout it Out" – David Lindgren
Nej, jag gillar inte den här. Tycker den är tjatig, menlös, aaaavskyr "beatet" och dessutom sjunger han småsurt alldeles för ofta. Nix!

2. "Jag reser mig igen" – Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern
Jag tycker faktiskt att den här låten är ganska intressant, men INTE i det här sammanhanget. Egentligen är det väl också så att det är Flincks dramatiska ådra som gör låten intressant dessutom. Den skulle förmodligen vara rätt trist med någon annan sångare/sångerska. Som sagt - den har inget i den här tävlingen att göra, men jag skulle gärna gå och lyssna på Flinck live i andra sammanhang!

3. "Mystery" – Dead By April
Lyssnar aldrig på den här genren normalt och tycker inte den heller passar i det här sammanhanget, men ... måste erkänna att den är rätt snyggt byggd, med det skira vackra och det brutala, råa i en snygg sammanflätning.

4. "Why Start a Fire?" – Lisa Miskovsky
Nej fyyyy - URTRIST låt!! Har hört den på radio några gånger nu dessutom och det har inte hjälpt upp den ett skit. Den fortsätter bli totalt menlös! Lisa är söt, det är det bästa jag har att säga om numret.

5. "Baby Doll" – Top Cats
Har sagt det förut och säger det igen - med en bättre sångare hade den här låten kunnat bli BRA! Gillar "Cashtakten"! Om jag ska vara riktigt snäll hör jag lite Billy Idol i den också. Skit att de inte har en bättre vokalist! :-/


6. "Euphoria" – Loreen
Gillar ju INTE clubmusik egentligen, men jag tycker att den här låten är jävligt snygg! Loreen sjunger ju otroligt bra också, vilket förmodligen är stor del i varför jag gillar den, trots genren.

7. "Soldiers" – Ulrik Munther
Det här är låtskriveri såsom jag tycker den ska snickras, även om det är långt ifrån den bästa låt jag hört av/med lille Munther. Han är förövrigt också en tonsäker, bra sångare, så helheten blir att jag gillar det!


8. "Mirakel" – Björn Ranelid feat. Sara Li
Blandningen "Poesiafton och dagisdisco" är snudd på vidrig!! Jag gillar Ranelid och tycker att han är otroligt ordbegåvad!, men i det här sammanhanget har han inget att gör!

9. "Why Am I Crying?" – Molly Sandén
Gillar egentligen inte ballader så värst mycket, men jag tycker den här är rätt bra och Molly sjunger den bra så ... den får godkänt av mig i alla fall.

10. "Amazing" – Danny
Introt påminner om någon Ugglalåt, därefter utvecklas allt snabbt till en clublåt (vars takt jag alltså aaaavskyr). I normala fall tycker jag att Danny sjunger bra, men i den här låten är han "sur" på tonerna snudd på konstant. Vilket jag tror beror på att han inte klarar att vara tonsäker samtidigt som han ska dansa (eller vad man nu ska kalla det ...). Och de urfula dräkterna ... fan ... han är ju snygg i normala fall! Nu ser han ut som en Michellingubbe och bakgrundsdansarna ser ut som pepparkaksgubbar med vit glasyr runt kanterna.
HAHAHA NÄE - gillar INTE!
________________________________________________
Sammanfattningsvis så tycker jag alltså att Loreen eller Ulrik Munther ska vinna tävlingen. Dock måste jag tillägga att jag inte egentligen gillat någon låt riktigt mycket i årets upplaga av Melodifestivalen.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag har tre favoriter eller kanske fyra, så vinner nån av dom är jag nöjd ;-)

Jag gillar Dead by april, Loreen, Danny och så tror jag att jag gillar Davids låt/låtar.



Skönt att du har haft din mamma hos dig, och att det kändes riktigt bra.



Kram

2012-03-10 @ 17:23:52
Postat av: Tette - svarsinlägg

Lite sen tillbakakommentar, hehe. Men vi fick ju som vi ville i alla fall, i finalen! ;-)

Och ja - jätteskönt med mammabesöket! :-)



Kram!/Tette.

2012-03-19 @ 12:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0