Melodifestivalen 2012 - Andra chansen

Duell1: Dynazty mot Top Cats
Trots att många trott/tror det, så är jag inte mycket för hårdrock. Och ännu mindre gillar jag raggarrock så ... svårt val, hahaha. MEN ... just den här typen av raggarrock som Top Cats bjuder på här, tycker jag faktiskt ÄR lite cool, så jag håller på de sistnämnda!

Duell 2: Andreas Johnson mot Timoteij
Andreas låt är en av väldigt få jag överhuvudtaget gillat i tävlingen i år och han slår Timoteij med hästlängder!


Duell 3: Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern mot Lotta Engberg och Christer Sjögren
Om jag nu måste välja så väljer jag att ha kvar Flinck! Tycker till och med att han är rätt bra - men INTE i det här sammanhanget! Fattar förövrigt fortfarande inte varför i hela jävla helvete Lotta och Christer sjunger unisont, istället för att göra det snyggt tvåstämmigt???? :-o Inte för att det hade räddat låten, men det hade ju låtit fan så mycket bättre i alla fall!

Duell 4: Sean Banan mot Youngblood
Säger likadant som i ovanstående ... om jag nu måste välja ... då väljer jag att ha kvar Youngblood! Trots att de ser urfåniga ut, de små pojkarna, när de står och juckar och håller sig i skrevet! Jisses!
__________________________________________________________
Förutom den första duellen, så tycker jag att man skulle blandat duellerna annorlunda, för att vara säker på att få bort det värsta skräpet. Dvs. Lotta och Christer!, Flinck!, Sean Banan! OCH Youngblood!! Som det är nu blir ju några av de mest vidriga ändå kvar, hur det än röstas.

Jaja ... nä, den här tävlingen är så jävla usel, sett till låtarna, att det är ren löja åt det. Att lyckas samla så mycket skitmusik på ett och samma ställe och "underhålla" svenska folket med det i veckovis ... helt fascinerande att det är lagligt ens!! HAHAHA Och jadå, jag VET att jag inte behöver titta, men jag roas av konceptet och faktiskt även av just det faktum att det ÄR så jävla usel musikkvalité!! ;-)


Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej vännen, såg din kommentar först idag. Tack för den :)Ja tänk att vi är så många som mår dåligt. Min diagnos: jag har ju von Villebrand i botten som kan slå sig på lederna, vilket har skett för mig.Fibromyalgi har exakt samma symptom har jag också läst mig till!

Varför drabbas så många kvinnor? Om det var män som led, så tror jag nog att det hade forskats mer om detta!Fast jag tror att STRESS är jättefarligt,,kvinnan ska vara snygg, sexig, baka, laga god mat, sköta hus och hem bla bla bla osv...

Ja nog är det en tröst att inte vara ensam.



Panikångest är inte någon lek, usch stackars dig och till råga på allt en värkande kropp med hjärtklappning.

Men du Tette vi får som sagt trösta varandra.



Ja melodifestivalen: tycker ungefär som du angående bidragen..Blir ändå kul att se på finalen på lördag.



Jag tänker på dig, skickar kramar ///Maggan

2012-03-07 @ 09:59:19
URL: http://husnummerelva
Postat av: Anonym

Absolut Maggan är det så, att sådant som plågar män blir betydligt mer forskat på, tyvärr. Jag TROR också att många av dessa "sjukdomar" är hormonellt betingade och att det är en delorsak till varför främst kvinnor drabbas. Vi är mer hormonkänsliga helt enkelt. Mäns kroppar är ju mer ... stillastående, oföränderliga ... invärtes (och även på ytan många gånger :-o ;-)) än våra. Orättvist! ...



Ja, det är tur ändå att man inte behöver känna sig helt ensam i sina plågor! Även om det är förjävligt ATT vi är många som lider av ungefär samma förlamande/handikappande åkommor. Såklart!



Kramar tillbaka till dig!/Tette.

2012-03-19 @ 12:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0