Mammabesök

Fick i tisdags morse - med en dags varsel - besök av min kära mor från Finland! Hon är bara här max två gånger per år, så besöket var uppskattat (och oväntat)! :-) Den här gången bodde hon dessutom hos mig, vilket gjorde att jag verkligen fick rå om henne till max under de 3½ dygn hon var kvar. Helt magiskt! :-)

Vi fick möjlighet att verkligen prata, prata, prata och prata lite mer. Även om saker som jag/vi hade stort behov av ATT få prata ut om. Känns skitbra! En hel hög "gammal" frustration är nu utraderad och vår relation kommer fortsättningsvis därför garanterat flyta på betydligt smidigare, vilket jag är enormt glad över!


Under mammas sista kväll här för den här gången kom syrran och brorsan till mig/oss också. Händer INTE ofta att vi alla fyra är samlade samtidigt, så det var vi ju tvungna att fotoföreviga såklart.

Förutom att prata har mamsen och jag även promenerat som galningar och varit på shoppingrundor. Mina barn och barnbarn har varit och besökt oss och allt har bara känts just ... magiskt. :-) Igår eftermiddag vinkade jag, syrran, min dotter och mina barnbarn av mamma vid tåget mot Åbofärjan. Hade gärna haft henne här ännu längre, men --> TACK mamma för att du tog dig tid och energi och kom hit! Betyder otroligt mycket för mig! :-)


Kommentarer
Postat av: Ullis

Kul med besök. Härligt att få prata ut. :)

2012-03-10 @ 22:47:15
URL: http://www.ulliso.se/blog
Postat av: Sara - om kampen och bröllop 2012 <3

håller med oavstående kommentar, alltid skönt med samtal! :)

2012-03-10 @ 23:04:00
URL: http://pillrigt.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Härligt att läsa,, ja det är så bra att någongång få prata ut!

Kram//Maggan

2012-03-11 @ 16:31:45
Postat av: Tette - svarsinlägg

Ullis, Sara och Maggan (kram tillbaka Maggan) - Tack och ja, det var behövligt att få "prata ut" ordentligt äntligen! Mycket frustration som nu är borta och kvar finns en skön känsla av samförstånd istället. Underbart! :-)



/Tette.

2012-03-19 @ 12:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0