Fredag=terapidag

Vet nu inte hur mycket terapi min terapi längre är i och för sig. Tiden där består mest i att jag "gnäller" (om ungefär samma saker vecka ut och vecka in dessutom ...) och innan jag går får jag mitt blodtryck mätt, (eftersom det plötsligt blev högt för snart ett år sedan). Klandrar inte terapeuten för den lite torftiga terapihalten i våra fredagsmöten och jag behöver ändå tiderna, eftersom jag är i stor nöd av att regelbundet få lov att prata med en vuxen, förståndig människa som INTE tar personligt illa vid sig av mitt mående.

(FAN vad galen jag blir, hade skrivit MASSOR här, som bara försvann, eftersom jag tydligen loggats ut innan jag hann spara det - SKIIIIT. Orkar INTE skriva om allt igen, tyvärr. :-( Tar bara smådelar av det igen här nedan.)

Den läkare jag skickade mitt handskrivna brev till häromdagen ringde mig igår!! Tack och lov!! Han tar som sagt egentligen inte emot nya patienter, tvärtom är han på väg att helt avveckla sin praktik (pga. ålder och hälsa, sa han), men ÄNDÅ ringer han upp mig och vill försöka hjälpa mig! :-) Tyvärr hade han ingen tid att träffa mig förrän i början av maj, men ändå. Måste försöka ta mig in till honom redan nästa vecka dock, eftersom han behöver få blodprover av mig, inför vår träff.

Utöver att mitt mående är fullständigt på botten och jag knappt kan gå längre, så utsätter jag mig vidare för känslomässiga plågor. Jag är en idiot! Försöker igen och igen att tro på vissa människor men får gång på gång bara bekräftat för mig att det inte går och jag blir sittande med en bittersmak av besvikelse, om och om igen. Blir så TRÖTT på mig själv och min "blödighet" med vissa personer. :-/ Människor som absolut INTE förtjänar det ens. :-( Ja herregud - på vissa punkter är jag snudd på brottsligt naiv, tydligen ...

Idag kommer dottern, äldsta barnbarnet och deras "Roddy TheDog" på besök och övernattning hos mig. Jag hoppas innerligt att jag förmår njuta av deras närvaro och inte helt är uppäten av fysisk och själslig ångest, som jag vanligtvis är! Jag älskar dem högt (och övriga i min närfamilj!), men inte ens det faktum dämpar mitt skitmående, tyvärr. Tröstlöst!

Imorgon kommer sonen hem för en "mammavecka" också. Måste, innan jag hasar mig iväg till terapin, visa två foton på honom, som han tagit inför ett skolprojekt i ämnet "Styling". Det är främst andra människor han stylat och plåtat till skolarbetet, men tydligen passade han på att även plåta sig själv. Älskar fotona, jättefina tycker jag! :-)

Min lilla babypojke som blivit så stor! (20 år gammal) Om några månader är han färdigutbildad frisör.

Obs! Han är INTE rökare, utan har bara ciggen som rekvisita!

Ha en skön helg, gott folk! Ikväll ska jag kika på Let´s Dance premiären!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hoppas också du kan njuta av att ha din dotter och finaste Elvis och hunden på besök.

Jättefina foton på din son, han är verkligen jättefin.

Ha det så gott (som du kan).

Kram

2012-03-30 @ 16:08:52
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack snälla Kajsa! :-)

Ha det gott du också!

Kram!/Tette.

2012-03-30 @ 17:03:44
Postat av: Jennie

Hej hej, en liten tjockis på besök från beta som saknar dina inlägg. Ser att du inte mår så bra, vill mest skicka en kram om tillfrisknande.



Kram J

2012-04-01 @ 15:09:48
Postat av: Paula i pörtet

Vilken fantastisk doktor! Nu vet ju inte jag vad det handlar om för åkomma, men det låter helt klart positivt att han vill försöka hjälpa dig!

Och, vad glad jag blev att inte Zacke röker, det gör både Simon o Benne...

Hoppas du fick en trevlig tid med ungarna, ibland får man liksom bita ihop för sen upptäcker man efteråt att det helt klart var värt det!

Kramen

2012-04-01 @ 19:19:07
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ullis

Jättefina bilder på sonen. :)



Hoppas verkligen att du snart ska må bättre.

2012-04-01 @ 19:54:09
URL: http://www.ulliso.se/blog
Postat av: Tette - svarsinlägg

Jennie - Hej lilla "tjockis" och tack för besöket här! :-) Mm, nä, har inte varit inloggad på Beta på eeeevigheter. Har lite ont om "umgängesenergi", tyvärr. Hoppas du har det gott i alla fall och får en massa påskgottis under helgen! ;-) Kram!/Tette.



Syster - Ja verkligen fantastisk! Har nu varit in och tagit diverse prover inför besöket hos honom den 2 maj. Jag hoppas VERKLIGEN att det visar sig ATT jag har den åkomma som vi tror, så jag kan få hjälp för ... jag står fan inte ut mycket längre! ... :-(

Och ja - är också mycket glad över att Zacha inte är rökare! (Zabina däremot är ju det, även om hon inte röker särdeles många cigg per dag.)

Kramar tillbaka!/Lillasyster.



Ullis - :-) Tack, tack!/Tette.

2012-04-05 @ 18:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0