Träningsskolk ... :-(

*
Nej jag orkar bara inte - det gåååår inte ens att tvinga mig till det idag - jag förmår inte bita ihop och gå iväg på min träning (som jag såklart så väl behöver). Är alltför inkapslad i svärta, i turboliknande adrenalinpåslag, i uppgivenhet och total matthet. Så i sista stund har jag avbokat dagens träningstid, men jag hoppas innerligt att det tills på fredag känns liiiite lättare, så jag kan gå då i alla fall.

Kommer om några veckor vara tvungen att ta ett mycket större ansvar över Lilla My (särbons hund) och det är förmodligen bara bra, (även om jag för stunden inte fattar hur det ska kunna fungera rent praktiskt, när jag knappt orkar röra mig en meter ens ...). Får se det som en livräddare (om det nu går att rädda detta vrak) som kommer att tvinga mig ut, vare sig jag orkar eller inte. Behöver förmodligen den pressen på mig själv, så att inte uppgivenheten får möjlighet att helt ta över?!


Vackra, fina, goa Lilla My. En schabradortik (schäfer/labbeblandning alltså) på 9 år.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Tette



Tyckte att det var bra att du lyssnade på din kropp idag och stannade hemma.

Mysigt att du ska bli med hund ett tag. Har själv haft både hundar och hästar. Bland annat två schäfrar. Energin räcker inte till för sånt längre. Men jag har en dröm om att jag någon gång igen ska kunna ha en hund. En liiiiiiten iallafall. :-)



Marie

2012-01-17 @ 18:58:17
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack för kommentaren Marie och ja, djur är det svårt att leva utan, speciellt om man är van vid att ha dem omkring sig. Jag har också haft schäfer, vilket är min favoritras faktiskt! ;-)



Ha det så gott!/Tette.

2012-01-18 @ 01:06:10
Postat av: Paula i pörtet

Kanske blir det bra att du måste ut med hunden! Annars får du väl ta hjälp av dina snälla barn om det skulle skita sig?

Jag har glömt bomullsvantarna idag, gissa hur mina händer ser ut? Det går ju inte att diska o laga mat med dom på, o det är vad jag ägnat mig åt. Sen satte jag mig ner o läste en stund, o vips så var det färdigtuggat igen..

Jag sa till Saija om julhälsningen i måndags, men hon har nog glömt det. Får väl ta o påminna...

Kramen

2012-01-18 @ 17:52:43
URL: http://paulaz.se
Postat av: Maggan

Så fin Lilla My! Hoppas verkligen att hon blir din räddare i nöden//Kram

2012-01-19 @ 22:57:10
URL: http://husnummerelva
Postat av: Tette - svarsinlägg

Syster Paula och Maggan - Tack för era inlägg!

Har tyvärr inte inspiration nog för att skriva mer än så för tillfället, men ville ändå svara något och visa att jag sett och uppskattar er. :-)



Kramar!/Tette.

2012-01-20 @ 00:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0