Nyårsafton 2011/2012

Tänker bara kasta in en hög foton från vår nyårsafton, mer orkar jag inte. Är HELT slut, har ont i varenda cell av min kropp och känner mig som bly. Godnatt och God fortsättning!



Middagen är dukad. Fläskfilé, potatisgratäng, beasås och sallad. Mums.


Uppätet och avdukat, nu åker flytande och fast snask fram istället.

Mormors plutta beundrar tomteblossens sprakande.


Isolde lade sig på sängen och åt popcorn, i väntan på tolvslaget.


Dotterns Roddy TheDog. Varken han eller vår Lilla My är rädda för smällare, tack och lov.

Isolde har hållit sig vaken hela kvällen och bara väntat på raketerna - nu är det dags - tolvslaget är nära.

Skåååål och Gott Nytt År! Gillar inte champagne normalt men den särbon hade köpt i år var riktigt jävla god! Smakade som den mjöd min mor gjorde "förr".


De goda grannarna hänger ut genom fönstret, för att få se rakteterna bättre.




De två sista bilderna föreställer mitt och särbons kommande år, sett ur tennklumpsperspektiv. ;-) Vi har - enligt finsk tradition på nyår - smält tenn och sedan hällt det i kallt vatten. Meningen är sen att man alltså ska tyda "klumparna" som blir. Vi har inte tytt dem än, det ska vi göra imorgon. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0