Nu blir det lite politik

Om jag i FB:s statusrad skriver om mat, musik eller mode - då rasslar kommentererna in. Dessa ämnen ENGAGERAR uppenbarligen. Skriver jag i min statusrad något politiskt - då blir det tyst som i graven!?! :-o Med andra ord ... Antingen är samtliga av mina FB-vänner Alliansanhängare, ELLER så är de totalt ointresserade av politik?!? HUR man nu kan vara det, när så gott som ALLT som sker i livet, från vaggan till graven, går att göra politiska kopplingar till!!

Juholts avgång så ... Personligen tycker jag inte att hans "tabbar" varit så enorma att han förtjänat den massmobbing han utsatts för och personligen bryr jag mig egentligen föga om VEM som är partiledare överhuvudtaget. En partiledare har i uppgift att föra fram den politik hans/hennes parti förespråkar!! That´s it!! Han/hon har ingen egen egentlig makt! NIX!! En partiledare är partiets ansikte utåt, en slags klisterlapp, logga, för själva innehållet. Inget annat!


Men dessvärre tycks folk numera tro att vi frångått partipolitik MED partiprogram - (och förhoppningsvis tydlig ideologisk riktlinje.) "Folk" tycks tro att vi istället numera ägnar oss åt personval och att den person man så väljer kan styra och ställa åt vilket jävla håll de vill, helt oberoende av några partiprogram eller ideologier. IDIOTER!! Det fungerar TACK OCH LOV INTE så!!

I och med den här puckotron "folk" verkar besitta så hade/har ju Reinfeldt ett plus med sina "snälla hundögon" och sin till synes medkännande själ. Reinfeldt vet hur man ska spela mänsklig och hur man ska tala till "folket", helt enkelt! Och samma sak med Anders Borg - en lite småball, hästsvansprydd, "vanlig" människa.

Med andra ord och eftersom det nu ÄR så att "folket" generellt inte bryr sig om politiken i sig, skiter i att det finns partiprogram och ideologier och istället lägger sitt krut på att omänskligt kritiskt granska den som ska vara partiets klisterlapp från topp till tå, så kan S väl lika gärna låta någon "folklig kändis"-sosse (om än mindre politiskt insatt) ta över partiledarjobbet. Stellan Skarsgård, eller varför inte Henrik Schyffert t.ex?! Skulle nog fungera mycket bättre!

Stellan Skarsgård pratar politik i Kungsan:


Henrik Schyffert driver med MUF:


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Näe, det blev inga kommentarer här heller, och inget speciellt från mig heller. Jag vill mer bara tala om att jag har varit här, haft en skitkass dag idag, både med värk och bråkig mage =C

Kram

2012-01-24 @ 22:18:19
Postat av: Kajsa

P.s Jag är INTE alliansanhängare!!!

2012-01-24 @ 22:19:11
Postat av: Tette - svarsinlägg

Hehe, nej, det här med politik verkar inte så intressant, vare sig här eller där. :-o ;-)



Trist att du mår kass! Hoppas det känns bättre imorgon!



Kram!/Tette.

2012-01-24 @ 23:38:13
Postat av: Anneli

Instämmer helt och fullt!

2012-01-25 @ 01:04:24
URL: http://www.tvfnask.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Trevligt, Anneli! :-)



Må gott!/Tette.

2012-01-25 @ 02:10:16
Postat av: Marie

Psykopater hela bunten, om jag får säga mitt. :-(

2012-01-25 @ 09:52:44
Postat av: Tette - svarsinlägg

Politiker, Marie? Eller menar du "folket"? Eller varje människa som på jorden vandra? ;-)



/Tette.

2012-01-25 @ 12:33:31
Postat av: Paula i pörtet

Kära syster, jag bestämde på sjuttiotalet att inte diskutera politik med mina systrar, vi blev förfärligt osams och jag tyckte inte och tycker fortfarande inte att det är värt det! Min ideologi som liberal torde ni känna till, vassa kanter har nötts till rundare former under åren som gått och jag är inte lika kategorisk längre. Framför allt är det för mig numera viktigare med sakfrågor än med ideologi. Att hitta ett parti som kämpar för de frågor jag brinner för är idag ganska svårt, glesbygdspolitik är inte något brinnande intresse hos våra politiker. Undrar om du är medveten om att jag bor i landets mesta sossekommun förresten? Haha, där kommer t.om Nynäs i lä...

Nä, jag fortsätter umgås med er på ett annat plan, stridsviljan saknas och jag eftersträvar balans och harmoni, något som är helt omöjligt att uppnå inom politikens värld!

Kram på dej

2012-01-26 @ 11:54:09
URL: http://paulaz.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

:-) Ja syster, politik kan verkligen få känslor och ljudnivå att gå överstyr! ;-) Fast jag kan faktiskt inte minnas att du och jag pratat särdeles ingående om politik. En smula kanske, men inte vad jag kommer ihåg, så sååå farligt kan det ju inte ha varit på den punkten mellan oss två?!? (I mitt mått mätt i alla fall.)

Däremot vet jag att du och Tita pratat mer politik och att hon störde sig enormt på dina åsikter. ;-)



För mig har det nog blivit snarare tvärtom, att jag ÄNNU MER lägger vikt på ideologin idag än jag tidigare gjort! Att rösta utifrån sakfrågor är för mig fullständig ... idioti, hahaha, sorry! ;-) Men det därför att det ju finns sakfrågor i ALLA partier som man håller med och och tvärtom. Det blir ju då totalt omöjligt att veta vilka man tycker är mest lämpade att styra hela landet! Vilken riktning man vill att saker och ting ska ta, alltså.

(Har dock märkt att "höger"-människor ofta gör så, fastnar för någon sakfråga och utgår från den. För mig känns det lite torftigt, (oansvarigt rent utav), att inte försöka se en helhet, vad som är bäst för de flesta och inte bara för en själv!) ;-)



Men men och jaja ... lämnar det, eftersom du inte vill diskutera politik. :-o ;-)

Jag är förövrigt inte sosse, utan Vänsterpartist, men det kanske du redan visste? Och dessutom betydligt mycket mer intresserad av politik än vår mellansyster är! hehe ;-)



Du har rätt i att det är skitsvårt att behålla någonslags harmoni när man går in i politiska diskussioner. OM man är väldigt intresserad och med starka åsikter speciellt. Har ju provat till och från att vara mer aktiv politiskt. Alltså varit aktiv i partiet lokalt. MEN ... jag klarar inte av att kompromissa så självutplånande som krävs då och jag känner att där skulle jag verkligen få en hjärtinfarkt på nolltid, eftersom jag blir hyperengagerad och inte kan hålla käften. Så ... bestämde mig 2005 för att ge fan i att ens försöka mig på det mer och hålla mig till politik på amatörnivå istället. Lugnast så - för alla! hahaha ;-)



Kramar tillbaka!/Lillasyster.

2012-01-26 @ 12:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0