Mer barnbarnsbesök

Idag äntligen kom mormors Elvisunge hem från sin far och genast kom de hit, så att jag fick ge honom julklapparna som legat här och väntat. :-)


Elvis med sina nya glasögon, som han behöver när han ska läsa och det ska han ju nu, på julklapparna han strax ska öppna. :-) Bland annat fick han trollerilådan (som han önskat sig) nedan.


Och den här häftiga batmandräkten. Jo, lite har jag allt trixat med fotot ovan. ;-) Originalet ser ni här nedanför. Liiiite skillnad va?!? hehe Och framför allt fick jag ju bort den FULA Lidlpåsen!! ;-D 


Syskonen, mina fina, fina barnbarn Elvis och Isolde! Love them! :-)


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja dom är verkligen fina dina barnbarn =)

Och vad bra Elvis passade i sina glasögon =)

Kram

2012-01-03 @ 12:40:12
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack Kajsa! :-)

Ja man får hoppas nu bara att han inte blir retad för dem i skolan, så att han kan få fortsätta vilja använda dem och slippa ha ont i ögon/huvud när han läser.

Båda mina barn har haft glasögon under skolåldern, men ingen av dem använde brillorna mer än högst sporadiskt i skolan. Men kanske har attityden kring glasögon förändrats till det bättre med åren?!?



Kram på dig!/Tette.

2012-01-03 @ 12:56:27
Postat av: Kajsa

Ja, det är bara att hålla tummarna och hoppas. men visst är det konstigt, tänk hur barn kan vara. Bara för någon har nånting avvikande, så är det liksom startskottet för att man får jäklas med den =(

Eller det var ju varjefall så förrut, jag hoppas verkligen att det inte är så nu. I dagens klassrum finns det ju oftast en hel olika inslag i allt från kläder till flickor med huvuddukar (som säkert heter nåt speciellt).



Hur som helst så tycker jag att Elvis är jättefin i sina glasögon! Och jag hoppas också att att attityden till att använda dom har förändrats i skolorna.



Kram igen

2012-01-03 @ 13:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0