Slutrökt!!

Vill bara deklarera för världen att jag idag, lördagen den 28 januari 2012, klockan 18.20, fimpade min allra sista cigarett någonsin! Är nu en befriad ickerökare!! Japp! Så ÄR det och det beslutet tänker jag stå fast vid, till varje pris! :-)


Och nej, jag tänker inte ersätta ciggen med något annat alls! Inga nikotinhjälp(stjälp)medel, inga ciggattrapper, nada! Och just nu, en knapp halvtimme efter att jag rökt min sista cigg, känns det BARA underbart att jag ÄNTLIGEN tagit det beslutet och det på blodigaste allvar!

Och nejdå, jag tror inte att jag kommer att få slippa nikotinabstinens och psykiskt betingat tandagnissel, MEN jag tänker skita i det och inte låta det bekomma mig mer än nödvändigt!

Det var allt för idag, nu ska jag säga hej då till sonen, som är på väg till sin far för en "pappavecka".
Ha en skön lördagkväll, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Go Girl!!!!!!!!

2012-01-28 @ 19:50:39
Postat av: Tette - svarsinlägg

:-)

2012-01-28 @ 19:55:07
Postat av: Kajsa

Härligt vännen!!! =D

Kramisar

2012-01-28 @ 20:15:28
Postat av: Monica

Heja heja!

2012-01-28 @ 20:57:03
Postat av: Anonym

Hej

Bra tänkt....o jag tror att det är då det funkar...NÄR man väl bestämt sig att NU jäklar ska jag sluta... Jag har ju dock varit klok...( förvånansvärt nog ) att inte börjat röka...



Men är sockerberoende som jag nu brottas med...o första veckan var inte kul... men nu mår jag mkt bra... o tittar bara på godiset som andra vräker i sig... jag kan nöja mig med att lukta. MEN tror inte du vill lukta på cigaretter...ditt luktsinne kommer återkomma o då vill du INTE det.

kram o lycka till..... annars Om detta är för tufft så vet jag som sagt att mamma har ngt som är sugtabletter...o inte ngt med nikotin i...vad jag vet

2012-01-28 @ 22:50:23
Postat av: gitte

Vet inte varför mitt namn inte fastna...men det var ju jag Gitte som skrev.... förra inlägget

2012-01-28 @ 22:51:43
Postat av: CrimsonAnna

Ett starkt och modigt beslut. Jag önskar dig lycka till:)

2012-01-29 @ 00:39:32
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack alla för peppningarna! :-)



Än så länge (drygt sju timmar sedan sista ciggen) går det hur bra som helst och det räknar jag med att det kommer fortsätta göra också! ;-)



/Tette.

2012-01-29 @ 01:37:52
Postat av: Annie

Toppen!!!!!!!! Glad för din skull att du gör det pga EGET BESLUT, det är enda sättet till varaktig förändring:) BRA!

2012-01-29 @ 13:25:32
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack Annie och ja - det fungerar inte att sluta bara för att man "borde" och/eller för att ANDRA tycker att man ska. Man VET ju som rökare ATT man borde, menar jag. Det är ju inte där problemet ligger precis. ;-)

Så ja, det känns skönt att ha kommit fram till att jag VILL INTE och tänker inte röka mer! :-)



/Tette.

2012-01-29 @ 19:47:18
Postat av: Paula i pörtet

Grattis till beslutet systeryster, det kommer att gå kanonbra för du är bäst!

Puss på pannan

2012-01-29 @ 23:48:43
URL: http://paulaz.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

:-) Tack syster, DU är också bäst! ;-)



Puss tillbaka!/Lillasyster.

2012-01-30 @ 01:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0