Huvudvärk i dubbel bemärkelse

Allvarligt ... inte kan man väl bli bakis på ett par små glas champagne och ett par ännu mindre huttar Dooley´s?!? :-o Känner mig så i alla fall - har jordens skallvärk och hjärtklappning som fan och har till och med fått gå upp flera gånger inatt för att ta medikamenter för att försöka avvärja det hela, men utan att det lyckats. :-(


Den andra "huvudvärken" kommer sig av polisens agerande igårkväll, då sonen (med vänner) hade en privat fest i en kvarterslokal där sonens far bor. Polisen hade tydligen blivit tipsad av någon om att det fanns minderåriga på festen och att man serverade alkohol där. Så de kom dit och kastade ut alla minderåriga, men utan att beslagta de påsar med alkohol de minderåriga hade med sig!?!? :-o Så vad var vitsen med det, månne?

OM nu dessa ungdomar tänkte dricka alkohol på en nyårsaftonsnatt - vore det inte ändå bättre då att de gjorde det inomhus, i ett område med direkt närhet till vuxna människor som kunde titta till dem - än att de gick omkring utomhus i minusgrader, packade?!? Jag tycker det i alla fall och anser att polisens agerande var extremt ansvarslöst!!


Sonen (som ju är 20) hade försökt kompromissa med polisen och bett dem hälla ut alkoholen och låta ungdomarna stanna (så hade tydligen polisen gjort vid en fest då sonen själv var minderårig), men icke att de gick med på det. Nej de tyckte som sagt tydligen att det var bättre att de raglade runt MED sina fyllepåsar på stan mitt i natten, i kylan?!? Obegripligt!

När jag var tonåring fanns det i kommunen ett antal ställen dit vi minderåriga ungdomar kunde gå på kvällar/helger. Och man kom in oavsett hur full man var. Minns att jag en gång var så packad när jag kom att vakterna fick leda mig nedför trappan till discot och där lade de mig på en soffa att sova ruset av mig på. Utöver vakter fanns det alltid diverse andra vuxna människor närvarande, som hade koll på oss "ungar". Jag tycker fan att det var ett bättre system än idag, när alla ställen har nolltolerans mot alkohol och ungdomarna därmed går någonannanstans (utom syn/räckhåll för vuxna människor) och super. För ingen ska inbilla mig att man dricker mindre idag som ung, än man gjorde under mina tonår. Däremot ser det väl kanske ut så statistiskt sett, eftersom de som ändå går på offentliga ställen, ÄR nyktra.

Hur som helst - är rent förbannad på polisens agerande inatt och förstår det överhuvudtaget inte!?! Vad uppnådde de genom att slänga ut dessa minderåriga ungdomar, MED sina påsar med alkoholhaltiga drycker??

Kommentarer
Postat av: storasys Paula

Jag håller med dig, va dumt gjort av poliserna! Vet inte hur det gick för våra ungdomar i Falun, Saija o Jonas brukar ta det lugnt den kvällen eftersom dom vet att när två tonårsgrabbar är ute o slirar då kan det hända grejer. Dock tar jag tystnaden idag som ett gott tecken!

Hoppas du redan mår bättre, vi märkte i år att Blinka tar det ganska lugnt när det smäller. Det är första nyåret hon är ensamhund, tidigare har hon varit påverkad av Loppans rädsla. Nu smälldes det extremt lite här ute på skogen, läste att det i Finland bara är tillåtet mellan vissa klockslag, det vore något för Sverige att ta efter!

Kram

2012-01-01 @ 18:18:51
URL: http://paulaz.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Jotack syster, huvudvärken är kanske en smuuula bättre. Men jag tror faktiskt inte det är bakfylla - det borde det ju inte kunna vara i alla fall. Jaja ... strunt samma, börjar bli van vid huvudvärk vid det här laget.



Bra att Saija och Jonas tänker som de gör, tyvärr gör ju inte så många föräldrar det, verkar det som. :-/ Och ja, du borde förmodligen ha hört om det INTE gått bra inatt, för ungdomarna.



Jo, nog är det så att djuren triggar varandra och att om en börjar hetsa upp sig så följer de övriga med. Skönt att Blinka tog det lugnare nu då. Verkar jobbigt med skotträdda djur, vilket det verkar vimla av, om man ska tro det man hör/läser. Tycker det är så otroligt märkligt att INGET av mina djur någonsin varit rädda?!? Hur kan jag haft turen att bara lyckats få enbart icke-smällar-rädda djur? Men det gör ju inget precis! ;-)



God fortsättning och Kram!/Lillasyster.

2012-01-01 @ 18:36:40
Postat av: Kajsa

Jag tycker också det var ett mycket märkligt agerande av poliserna =/

God fortsättning!

Kram

2012-01-02 @ 13:50:03
Postat av: Tette - svarsinlägg

Ja, märkligt var ordet, Kajsa! :-/

God fortsättning önskar jag dig tillbaka!

Kram!/Tette.

2012-01-03 @ 00:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0