El-cigg

Någon som har erfarenhet av dessa El-cigaretter? Fungerar de som tobaksciggavvänjare månne? Och varför har de i så fall inte spridits mer? Vad är haken tro? OM de nu är så bra som tillverkarna/försäljarna säger - borde de inte då till och med rekommenderas till (oss) storrökare av läkarkåren?!? ;-)


Jag köpte faktiskt redan för ett år sedan en variant av El-cigg. Har den liggande hemma men törs inte testa den, hahaha. Nähä, varför inte det då ? ... Jo, för att jag tycker att den ser extremt skum ut. Jag har ingen info om den, what so ever, och jag ogillar verkligen att stoppa i mig sådant jag inte har en susning om vad det innehåller.

Är tablettfobiker
av samma anledning! Det är en ren jävla mardröm varje gång jag tvingas ta något piller jag inte känner till sedan gammalt! Får vrålångest av det, rent utav! :-O Förstår att det låter fånigt för en som inte lider av detsamma, men jag kan försäkra att det INTE är larv, utan ångestframkallande på riktigt!


Har även varit så med mat under många år. Vilket startade med att jag fick allergier mot både det ena och det andra. Eksem hade jag redan som liten, mot plast bland annat. Fick jordens läbbigaste allergieksem mot plasten i toastolen, t.ex. Porslin eller trä är vad jag fått använda sedan dess. Sakta men säkert spred sig sen allergin till att även innefatta fler och fler födoämnen och utöver det så har jag varit astmatisk i perioder. Under åren som frisör så inhalerade jag Ventolin (astmamedicin alltså) med ena handen och cigg med den andra. :-o JAAA, JAG VET - RUBBAT!! Inte för att det på något sätt förmildrar mitt beteende då, men min kollega gjorde likadant, hahaha. ;-)
Ja herregud!

Tack och lov har födoämnesallergin i stort sett "vuxit" bort numera. Men känslan av att vara allergisk, att känna hur svalget sväller, hur det kliar i gom och örongångar när man ätit något olämpligt ... den känslan sitter i och är ångestframkallande. DÄRFÖR gillar jag alltså inte att inhalera/inta något jag inte är hundra på att jag tål!

Tillbaka till El-ciggen ... Är otroligt sugen på att testa dem på översta bilden och kommer nog göra det också. Men det skulle ändå vara intressant att höra om någon redan HAR testat och hur det fungerade. :-)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej vännen!

Jag har ingen erfarenhet av elciggen heller...Men själv röker jag emellanåt som en borstbindare :( inte bra...Allergi är inte att leka med, själv tål jag inte nötter och det är det ju i det mesta nuförtiden.

Mediciner gillar jag inte,kanske är jag fobiker som du. Tål inte ens vitaminpiller får genast ont i njurarna Ha det många kramar//Maggan

2012-01-26 @ 22:48:30
URL: http://husnummerelva
Postat av: Paula i pörtet

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2012/01/lehtitieto_sahkotupakka_aiheuttaa_riippuvuutta_ja_uhkaa_sisaelimia_3210511.html

Bra att du kan finska tjejen, gå in o läs här om elciggen, kan tydligen skada de inre organen! Håll dej borta från dem! Kram

2012-01-27 @ 18:57:05
URL: http://paulaz.se
Postat av: Meekatt

Åh, jag måste ju bara skicka en länk till en fantastisk bloggerska som skrev om just El-cigg häromdagen. http://bondmoran.nu/?p=3232

Se om det kan vara något för dig! Lät så gott att till och med jag som inte röker vill börja! Hahaha



Kram & trevlig helg!



//Sjuklingen Meekatt.

2012-01-27 @ 22:09:26
URL: http://www.meekatt.com
Postat av: Tette - svarsinlägg

Maggan - Nej jag äter inte heller nötter och ja, det finns ju "spår av nötter" i så gott som allt. Min största vinst med att ta om allergiproverna nu som äldre var att jag fick veta att jag tål soja igen - och det är med soja (i endera form) som med nötter - det finns fanimig i ALLT! Så en ny värld öppnade sig för mig, när jag efter åååår av sojaundvikande, nu kan äta det! :-)



Jag tror att min tablettfobi härstammar ur matallergin och utöver det AVSKYR JAG att bli "lullig" i skallen. Den typen av piller stoppar jag absolut INTE i mig! Hade jordens diskussion kring det med vårdpersonalen, när jag låg inne med hjärnhinneinflammation och vägrade ta annat än Alvedon mot smärtan. De menade att den typen av inflammation är så smärtsam så INGEN klarar den med bara Alvedon. Nja ... har jag att välja på "lullskalle" eller smärta så väljer jag det senare utan tveka! :-o ;-)



Och angående rökandet så laddar jag för ett totalstopp utan tillbehörshjälpmedel istället. Vilken dag som helst nu! ;-D



Kram!/Tette.



Syster - HAHAHA, du tror väl inte att jag kan/orkar läsa medicinska termer på finska?? Snacka om att du har övertro på mig! ;-) Men i vilket fall som helst så har jag läst massor av information om dessa cigg nu och sett någon diskussion om det du tar upp, att det ska vara andra skadliga ämnen i som man bör undvika. Sen är ju ändå frågan om de kan vara LIKA skadliga som "vanliga" cigaretters?!? Kommer nog hur som helst inte att testa dem ändå, utan tänkte bara stampa ned foten i marken och säga åt mig själv att SKÄRP DIG FÖR FAN - DET ÄR JU INTE ENS GOTT!! Vi får se om det funkar?! ;-)



Kram tillbaka!/Tette.



Meekatt - Åh, trevligt att se dig här. :-)

Och tack för tipset! Har dock beslutat mig för att sluta UTAN nappattrapp! Håll tummarna! ;-)



Kram tillbaka och trevlig helg har jag ju redan sagt, i din blogg! ;-)/Tette.

2012-01-27 @ 23:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0