Kär ... :-o ;-) ...

Satt precis och tittade på reprisen av Skavlan (titta med start 24 min in i programmet) från igår och jag är kär! :-o ;-) Jo, det är sant! Jag har alltid fastnat för "udda" människor och denne man - Pelle Sandstrak - som lider av Tourettes syndrom, är helt i min smak. Både i sättet att uttrycka sig, utstrålningen och rent utseendemässigt! Underbar människa! Vill ha! Kan någon ge honom till mig, tack?!? ;-D


Korsar mannen ovan min väg så säger jag Jatack! ;-)

Utöver det kan jag förtälja att jag större delen av den gångna veckan haft min dotter och mina fina barnbarn hos mig. De gör så ibland - kommer och stannar dagar i sträck. Vilket (oftast! ;-)) är jättemysigt! :-)
De här fina snögubbarna tillverkade dottern och äldsta barnbarnet Elvis igår. De står precis utanför mitt köksfönster. Fina vá?! :-)


Enligt Elvis så föreställer snögubbarna honom (tv) och hans lillasyster Isolde. Rätt likt faktiskt! ;-)

Tyvärr mår jag SKIT fortfarande, så jag är rätt "down" hela jävla jag - inifrån och ut. :-/ Kan dock i alla fall sova lite bättre om nätterna igen, sedan jag återupptog rökandet. Och det mesta av bedövningen jag kände överallt har släppt OCH smaksinnet har till större del återvänt. Och jag röker bara en tredjedel av vad jag "normalt" rökt, så jag låter det vara så ett tag och gör ett nytt sluta-röka-försök längre fram igen.

Var på "fredagsterapin" som vanligt igår och vi kom fram till att jag ska testa ännu en variant av antidepressiv medicin, med början på tisdag. Funkar inte att leva så som jag är nu, med konstant vrålångest och totalt handikappande psykosomatiska besvär. Nä, går inte! Det är inget liv!


Voxra ska jag prova härnäst. Fungerar inte den så får jag försöka återvända till Zoloft, som jag åt i perioder tidigare och som hjälpte bra mot den värsta udden av ångesten, men tyvärr fick mig att gå upp mycket i vikt. Viktökningen är ju också orsaken till att jag senaste året provat flera andra antidepressiva (Fontex och Cymbalta), för att slippa gå upp. Men som jag istället gick upp ÄNNU mer av, än jag gjorde av Zoloften. HAHAHA och det med sämre verkan mot ångesten dessutom. SKIT!

Ska strax iväg och hämta sonen för en "mammavecka". Pizza blir det till middag idag, eftersom ingen orkar laga mat och det nu och då ÄR gott med skräpmat. Och ikväll lär det bli Melodifestivalgluttande, även fast jag faktiskt tycker att det är nästan brottsligt usel musik med. Tycker ändå om programmet i sig, konceptet, fåneriet, därför tittar jag. ;-) Trevlig lördag, gott folk!



Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Jag har läst Pelles bok, fascinerande! Såg inte Skavlan, tror inte jag sett ett enda avsnitt, gillar inte pratshower.

Snygg ser han också ut att vara, en fullpoängare!

Kram

2012-02-19 @ 09:26:44
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anonym

Ja, jag förstår at du gillar hans yttre, syster, eftersom han faktiskt påminner om din egen man! ;-) Tycker jag i alla fall. :-)

Ska läsa boken jag också!



Kram!/Lillasyster.

2012-02-19 @ 11:50:52
Postat av: Cordelia

Pelle är en upplevelse "live"! Min son har Tourettes syndrom och vi har varit på föreläsningar med Mr. Tourette. MYCKET givande och underhållande.

2012-02-20 @ 21:47:57
URL: http://cordeliasdigest.wordpress.com
Postat av: Tette - svarsinlägg

Det kan jag tänka mig, Cordelia. Skulle gärna se/höra honom själv. Både föreläsa och kanske även mer privat, hehe. ;-)



Må gott!/Tette.

2012-02-21 @ 01:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0