Melodifestivalen 2012 - Del 4

1. Charlotte Perrelli, "The Girl"
Rätt tråkig låt men Perrelli kan ju sjunga i alla fall, alltid något.

2. OPA, "Allting blir bra igen"
Låter stundom i verserna som en gammal låt av Nationalteatern. Och dem gillar jag men detta gillas icke.

3. Dynazty, "Land of Broken Dreams"
Gillar inte hårdrock! heller ... hahaha Trots att hårdrockssångare oftast åtminstone är tonsäkra.

4. Lotta Engberg och Christer Sjögren, "Don't Let Me Down"
Varför i helvete sjunger de unisont istället för att lägga snygga stämmor på varandra? Och titelraden Don´t let me down ... plockad rakt av från The Beatles låt med samma titel. NÄ fy vilken tragisk låt!!
En annan sak jag ofta tänkt på då det kommer till kvinnliga sångerskor, är att de med åren verkar utveckla en jävligt otrevlig form av vibrato (som kompensation till kapacitetförlusten? ...) som jag får äckelrysningar av. URK!

5. Hanna Lindblad, "Goosebumps"
Uselt, fler ord behövs inte.

6. Axel Algmark, "Kyss mig"
Finns det andra än svenskar som gillar sångare/sångerskor som sjunger på det här viset (dvs. inte kan sjunga)? Jag gillar det inte, men så är jag finne också! ;-)

7. Lisa Miskovskys, "Why Start A Fire"
Skittråkig menlös låt men snygga "änglar" på scen i alla fall.

8. Danny Saucedo, "Amazing"
Får inget riktigt grepp om låten på den korta förhandsvisningssnutten, men det låter inte som något jag gillar ändå. Och den omtalade dräkten ... ser skitlöjlig ut!
-------------------------------------------------
Alltså ... bara SKIT rakt igenom den här veckan. Tänker inte ens försöka hitta någon av dem som skulle vara minsta bättre än någon annan, de är så jämnusla hela högen.
Eller förresten ... väljer ut Danny som "bäst" ändå, men enbart för att han påminner om en gammal pojkvän till mig, från när jag var ung alltså. ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0