Melodifestivalen 2012 - Del 3

1. Youngblood - Youngblood
Söta små dansande pojkar som inte kan sjunga ... näe tack.

2. I mina drömmar – Maria BenHajji

Säger det igen - Gillar INTE ballader! Men visst kan hon sjunga.

3. Förlåt mig – Mattias Andréasson

Bra poplåt, men förmodligen inte tillräckligt "hitig" för att kunna vinna ESC sen.

4. Just a Little Bit – Love Generation

Lättillgänglig refräng, vilket i det här sammanhanget är ett plus! Gillar takten också.

5. Sanningen – Carolina Wallin Pérez

Hon sjunger så illa att jag inte kan koncentrera mig på låten i sig, tyvärr.

6. Lovelight – Andreas Johnson
Äntligen en BRA poplåt som HAR bra refräng OCH en stabil sång! Tack!

7. Why Am I Crying – Molly Sandén
Bra låt och trots att det är en ballad gör rytmspelet att den KÄNNS mer "upptempo". Bra sång!

8. Mirakel – Björn Ranelid feat. Sara Li

Jag GILLAR Ranelid!! Men ... Eehhh ... det här är INTE poesiafton! Och att blanda poesi med dagispop ... FYYYYYY vad hemskt!
---------------------------------------------------------
Summa denna vecka, enligt mig -
Som trea - Why Am I Crying – Molly Sandén
Som tvåa - Förlåt mig – Mattias Andréasson

Och BÄST denna vecka är:

Lovelight – Andreas Johnson



Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/7lv2n62ok94" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>



Hej systeryster, här ovan kan du lyssna till den låt alla tror ska vinna finska uttagningen, Stig heter han visst, väck mig när du lyssnat klart...haha

Kram

2012-02-18 @ 10:12:51
URL: http://paulaz.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Vaaaaakna syster! ;-)

OJ, den var ju inte kul alls, hahaha. Men jag har lyssnat igenom de övriga so far i finska ESC och inte hört något som är mycket bättre så ... verkar lika illa med den finska tävlingen som den svenska.



Blir helt upprörd varje år över låtarna som tävlar i den svenska uttagningen, för om de ska föreställa de bästa landet har att erbjuda i låtskrivarkonst så är det jäääävligt illa - HAHAHA! ;-) Skulle på en kvart kunna skriva MINST tre bättre låtar! ;-)



Kram syster!!/Lillasyster.

2012-02-18 @ 11:04:00
Postat av: Kajsa

Ursäkta mitt dåliga kommentarande just nu, men jag vet inte riktigt vad det är med mig just nu, vissa dagar räcker orken liksom inte till, till det jag vill. Känns nästan som, har jag skrivit något hos en eller två andra, så är energin slut. Du får absolut inte ta det personligt, för jag kikar in hos dig varje dag och jag gillar fortfarande att läsa det du skriver, lika mycket, och som idag kanske det "bara" är du som får en kommentar...

Men du om någon, vet ju hur det är att inte må på topp...

Kramisar

2012-02-18 @ 12:47:46
Postat av: Tette - svarsinlägg

Du behöver absolut inte be om ursäkt, Kajsa! Förstår precis hur du menar/känner! Och jag vill inte att du, eller någon annan heller, ska känna det som ett tvång att orka kommentera jämt. Är glad att du ändå läser och att/om jag får en kommentar nu och då bara!!



Hoppas du känner dig lite piggare snart! Vet hur det tär på kropp och själ att må skit. :-(

Kramar!/Tette.

2012-02-18 @ 15:03:44
Postat av: Jerry

Va? Vi gillade samma bidrag?? Det kan inte vara möjligt...?? Har väl aldrig hänt tidigare...hahaha!

Kram på dig!

2012-02-19 @ 14:57:17
URL: http://http//jerryolsson.wordpress.com
Postat av: Tette - svarsinlägg

Hahaha, jadu Jerry, undrens tid är inte förbi! ;-)



Kramar tillbaka!/Tette.

2012-02-19 @ 23:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0