Melodifestivalen 2012 - Del 1

Eftersom jag gillar Melodifestivalen som underhållning (även om jag oftast ogillar musiken i den, hahaha) så tänkte jag ge ett litet eget för-omdöme av årets/kvällens första tävlande:

Sean Banan
– "Sean Den Förste Banan"
Dagispop. Har inget annat att tillägga.

Abalone Dots
– "På väg"
Snygga röster, snygg melodi, gillar den! Men om den passar just i det här sammanhanget är väl dock tveksamt.

The Moniker
– "I Want To Be Chris Isaak ..."
Nä, tråkig som fan! Tycker om hans röst, men låten får mig att gääääspa.

Afro-Dite
– "The Boy Can Dance"
AVSKYR takten! Så till den milda grad att jag inte står ut att höra det övriga heller. Fy!

Dead by April
– "Mystery"
Nix, gillar inte den heller! Varken genren eller det som åstadkoms här, inom den.

Marie Serneholt
– "Salt And Pepper"
Söt liten okejlåt, men alldeles för menlös för att ändå ge mig något.

Thorsten Flinck & Rev...
– "Jag reser mig igen"
Hahaha, lite småkul men i det här sammanhanget - nix! Thorsten har stora rytmproblem förövrigt, vilket stör mig. Men som sagt - i ett annat sammanhang skulle jag ändå kunna tycka att den här gav mig något.

Loreen
– "Euphoria"
Snygg dans, men nä, inte heller den här faller mig i smaken. :-/
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Med andra ord - den enda låt av kvällens tävlande jag överhuvudtaget gillar är:
Abalone Dots – "På väg"


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag gillar också melodifestivalen, som underhållning, även fast jag brukar sitta och sucka och ifrågasätta "vart dom hittar alla dåliga låtar" och "hur sjutton lät då alla andra bidrag som inte kom med", hahaha så det kan vara :-P

Men som sagt, jag gillar det ändå och tycker det ska bli skoj =)

Kramis

2012-02-04 @ 14:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0