Hipp Hurra för Isolde idag!!


Idag fyller alltså mitt älskade yngsta barnbarn Isolde sex år!! Otroligt hur tiden flyger iväg!!
Hon är på väg hit nu, tillsammans med sin mor och storebror, så jag kan få fira henne lite. Men sitt "riktiga" kalas ska hon ha först på söndag.

Isoldegumman är alltså född på Alla Hjärtans Dag och det är också den enda orsaken att fira just den dagen, för min del. I övrigt tycker jag det bara är fånerier och kommersiellt trams! Men ändå ... att vara född just på den dagen måste ju ändå ses som lite extra-extra! ;-)

Isolde kan både läsa och skriva och det har hon kunnat sedan hon var fyra år gammal. :-O Utan att någon lärt henne det! Hon har lärt sig själv, genom att tjuvkika i sin storebror Elvis skolböcker. Jag hoppas skolan förmår göra första skolåret spännande för henne ändå, trots att hon alltså redan behärskar läs/skrivkunskaper!

Isolde är, till skillnad från sin bror, ganska allvarligt lagd och mycket mer eftertänksam i allt hon gör. Släkten säger att hon påminner om mig som barn. Kanske gör hon det, jag har lite svårt att bedöma det själv. Hon är hur som helst supergo och gullig, när hon väl släpper någon inpå sig. Älskar henne högt! :-)

NU kom de och vi ska äta middag ihop! Dottern hade med sig en bukett tulpaner åt mig - gullungen! Tack, tack!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja visst ja, det kommer jag ju ihåg nu, jag kommer ihåg att jag hade lite bloggkontakt med din dotter då,genom hennes gästbok, och att jag brukade säga att hon skulle få babyn på just Alla hjärtans dag, och så blev det ju =)

Hälsa Grattis från mig också, fast det blir ju lite i efterskott nu då.

Kram

2012-02-14 @ 21:20:06
Postat av: Tette - svarsinlägg

Ja Kajsa, så blev det och det ÄR ju en lite kul dag att fylla år på ändå. Oavsett vad man tycker om AllaHjärtansDag-firande i sig. :-)



Kram!/Tette.

2012-02-21 @ 01:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0