Första rökfria veckan ...

har nu passerat och ja ... vet inte vad jag ska säga och tycka om den, mer än att det inte varit så svårt att sluta som jag inbillat mig att det skulle vara, men att jag tyvärr ännu inte sett röken av någon positiv effekt av icke-rökandet heller. :-O :-(

Det jag har märkt av so far är att jag:

Sover inte!!
Det går inte att sova. Så fort jag håller på att somna så tvärvaknar jag igen av att jag slutar andas och måste kippa efter luft. SKITLÄSKIGT! Och i samband med detta har jag också jordens hjärtklappning - fort och hårt slår det, nätterna igenom!

Händer/fötter/ansikte är uppsvullet, vätskigt!
Känner mig även bedövad på huden - överallt på kroppen alltså, inklusive inuti munnen. Svullnaden gör även att det trycker, spänner och domnar bort, främst då i händer/armar/fötter/ben. Obehagligt och gör mig otymplig, klumpig i rörelserna.

Muskelspänningar!!
Fortsatt är jag som en fjääääder i musklerna - speciellt magen, som är som i ett konstant kramptillstånd. Men även övriga muskler är spända som fan! Verkar inte möjligt att slappna av - inte ens när jag sover alltså. :-/


Aptitlöshet!!
Och då menar jag på ALLT!! Smak/doft är som bortblåst - känner ingen smak/doft överhuvudtaget och därmed smakar alltså ingenting någonting!! :-O Har NOLL aptit, tvärtom känner jag mig som jag vore lite magsjuk konstant.

Kass mage!!
Hade räknat med att bli hård i magen av att sluta röka - hade INTE räknat med totala motsatsen, som blev och är!?! :-o Hur länge sitter det i månne? ...

Lustlös!!
Deppig var jag ju redan innan jag slutade röka, så det kanske bara är en förgrening på det nu? I vilket fall som helst så har jag NOLL energi, NOLL lust, NOLL motivation till något som helst. Som tur är ... även NOLL lust att röka! ;-)

Gråter mycket, vilket jag också gjorde innan rökstoppet, så det är nog ingen större skillnad egentligen?!? Känner mig svag, sjuk, darrig, skör ... slut! :-(
Skulle vilja ha fysisk närhet - kravlös, lugnande sådan! Men har tyvärr inte tillgång till någon sådan för tillfället.
Jaja ... trevlig lördagkväll, gott folk!

Förresten - försöker medverka till att göra pyskiskt dåligt mående lite mindre laddat. T.ex genom att ha bloggen kopplad hit! -->


Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Kanske är det bra att du inte har aptit, jag upplevde ju tvärtom att jag helst hade något i munnen att tugga på hela tiden och maten smakade godare än förr! Då kanske du inte får något extra problem med vikten heller...

Sömnlösheten måste vara jobbig, ut o ta en rask promenad på kvällen kanske?

Kram

2012-02-04 @ 17:06:43
URL: http://paulaz.se
Postat av: Nina

Här kommer en STOR KRAM från mej till dej..

2012-02-05 @ 15:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0