Snökaos ...

* Ps. Uppdatering av dagens inlägg, längst ned. *
 
Såhär snö-igenmurade såg alla mina fönsterrutor ut när jag vaknade imorse.
Bilden här är dock tagen efter att det ljusnat ute, som ni ser.
 
Skulle varit iväg och jobbat på Borg&Merio idag, men snöovädret ville inte låta mig åka. Stod läääänge och försökte få ut bilen från den hårt igenpackade snövall (gick ända upp till rutorna!) som omgärdade den från alla håll, men fick sedan ge upp ändå. Dessutom kom inte bilarna som stod parkerade framför och bakom mig heller ut, så ... hela gatan fick nog stanna hemma idag. :-o ;-)
 
Här HAR jag alltså fått bort massor av snö runt/på bilen redan och ett nytt snötäcke har börjat lägga sig igen.
 
Och ännu verkar inte snöyran avta det minsta. Det bara vräker på mer och mer. :-o Var så dyngsur efter att ha försökt snöbefria bilen imorse, att det gick att vrida ur kläderna när jag kom in igen. Sanslöst!
 
Nej, kryper nog tillbaka under täcket en stund, så jag får upp lite normal kroppstemperatur igen.
 
* Uppdatering 17:30. Grannen tog ett foto igen på våra bilar.
Läget ser inte bättre ut nu precis. ;-)
Grannens bil främst, min bakom. Hela gatan ser förövrigt ut som High Chaparall. Folk har parkerat, (? eller fastnat i snön bara ??), huller om buller, hipp som happ, överallt. Det är nog bara preciiiis så att en buss kan ta sig igenom alla zickzack-parkeringar. :-o ...
Runt 20-tiden ikväll såg det ut såhär. Min bil är nummer två i raden. Grannarna försökte sig på att skotta bort skiten, men de fick ge upp igen. Hur F_N ska man komma ut från de här vallarna?? Hoppas verkligen det tinat ordentligt innan jag måste iväg, tidigt på fredag morgon!! *
 
Må väl gott folk!

Kommentarer
Postat av: Roger

Wow! Snart börjar det likna Gävle 1998, då kom det 1,5 m snö på 3 dygn i centrala Gävle....det är ungefär lika mycket snö hos dig som mig nu...Kram i vinternatten :)

2012-12-05 @ 23:38:38
Postat av: Tette - svarsinlägg

Vet inte hur mycket snö det kommit här, men imorse när jag skulle gå till bilen och ingen hade skottat på bakgården, då gick snön upp till halva låret, där jag pulsade fram. :-o Nä uscha ... tycker det får vara nog nu!

Godnatt och kram tillbaka!/Tette.

2012-12-05 @ 23:43:30
Postat av: Marie

Förstår att du inte kom ut med bilen med den snömängden. Här i södra delarna är det sol och bara någon centimeter snö. :-) Hade min bil fastnat i snön på det viset hade jag haft böter nu. Parkeringsvakterna är som hökar här utanför. :-(

2012-12-06 @ 10:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0