Ett snabbt nostalgi-inlägg

Är i min "låghet" ofta väldigt nostalgisk till sinnet. Det är som att jag då inte har några som helst tankar/känslor framåt i tiden, utan enbart bakåt, i det förflutna. Idag t.ex. har jag min dotters far i tankarna. En vacker, ömsint (men tyvärr alkoholiserad) konstnär, som dog (i cancer) veckan innan han skulle fyllt 50 år. :-( Det har gått drygt 10 år sedan dess.
 
Tänkte här visa en teckning han ritade samma år vår dotter föddes - 84. Satt bredvid honom när han ritade den och det tog honom inte mer än 5-10 minuter att få den klar, från första pennstrecket.
Har infogat hans vackra ansikte uppe i vänstra hörnet, som ni ser.
 
Skrev - 06 en lång text om honom och de år vi levde tillsammans. Den texten (med infogade bilder samt ljudklipp) finns här, om någon skulle vara nyfiken.
 
Återkommer kanske senare under dagen, om jag får ork och lust.
Må väl!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej min vän!
Inte klokt att det är drygt 10år sen din dotters far gíck bort, jag kommer så väl ihåg det, det var så sorgligt. Eller ja, det är det ju alltid när någon går bort, men jag hoppas du förstår hur jag tänker och menar.
Kramar till dig!

2012-12-10 @ 22:15:55
Postat av: Tette - svarsinlägg

Tack Kajsa och ja, jag förstår vad du menar och usch ja - tiden går så fort, så fort.
Kramar tillbaka till dig!/Tette.

2012-12-10 @ 22:58:41
Postat av: paula i pörtet

Hej syster! Visste inte att du börjat blogga igen, va roligt att få läsa lite livstecken och framför allt var det kul att se alla tre syskon på bild!
Kram

2012-12-16 @ 14:23:00
URL: http://paulaz.se
Postat av: Tette - svarsinlägg

Jodå jag bloggar lite sporadiskt, när andan faller på. ;-)

Kramar tillbaka!/Lillasyster.

2012-12-16 @ 16:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0