True talent och Idol

Är ju väldigt svag för musikprogram, så naturligtvis kollar jag på båda programmen i rubriken och lär säkerligen även börja titta på The Voice, när det startar. ;-)
Kan ju tycka att det är lite trist dock i Idol i år, att medelåldern är så extremt låg, men men ... det är som det är med den saken.

Generellt känner jag att röstkapaciteterna är högre i Idol än i True talent. Och då ska ändå det sistnämnda vara ett program som BARA går efter rösten. Hm ... nja, för att det skulle kunnat fungera så pass "ädelt" så skulle det ju ha krävts att vi tittare (som är de som röstar) inte skulle fått se deltagarna alls innan en vinnare korats!

 
 

Mina True talent-favoriter är i alla fall lilla Sofia, Fred, Dimitri och Sara (i den ordningen!). Jacob har i mitt tycke inget som helst i tävlingen att göra. Han hör hemma i ett singer/songwriter-program. Någon röst (utan de egna låtarna och personligheten han ändå har) att tala om har han ju inte och det ska ju som sagt föreställa en RÖST-tävling.

Har inte skaffat mig någon Idol-favorit ännu. Dagens program - första kvalfinalen - var sisådär, enligt mig. Bäst var i alla fall nummer ett och nummer tre (Robin och Jaffi - eller ? hette de så ? :-o).



Nu ska jag kolla på Ensam mamma söker, (som ju gick samtidigt som Idol), på webTV. :-) Jag som egentligen inte är något TV-fan alls, har helt plötsligt en hel hop program att följa, hehe. Så kan det gå. :-);-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0