Dagens schema

När jag vaknade imorse (eller förmiddags, heter det nog ... satt uppe till 05 och pluggade) och kom ut i köket så möttes jag av denna syn.


Dottern med hennes RoddyTheDog och vår LillaMy (den svarta).

Dottern var här med sin RoddyTheDog och hon var just i färd med att bjuda jyckarna på något gott. Därav deras fina sittande framför henne. :-) Tänk att dottern skulle "bli" med hund ändå. Nog för att vi haft hundar under hennes uppväxt, så hon är van vid det, men hon har aldrig intresserat sig särdeles för dem. Inte för katterna vi haft heller. Inga djur egentligen, när jag tänker efter.

Men just RoddyTheDog blev hon förälskad i första gången de sågs, på Ornö i somras. Roddy bodde då hos Johans (min särbo) kusin, men eftersom hans familjeförhållanden ändrats till det sämre för Roddy, så behövde hunden omplaceras - som tur var för dottern, som alltså fick överta honom. Och jag kan förtälja att det är kärlek på hög nivå mellan dem - dottern och Roddy! Så härligt att se! Mina barnbarn och Roddy gillar också varann skarpt, förövrigt. Perfekt matchning alltså. :-)


Mina barnbarn med deras RoddyTheDog.

Nu ska jag ta en snabbdusch - sen iväg och storhandla (får passa på när Johan är här med bil och jag då slipper släpa allt över hela stan). Efter det hinner jag förhoppningsvis träffa barnbarnen en snabbis innan jag ska bege mig till min onsdags-fysträning, med efterföljande mindfulnessövning - alternativt massage. Vi får se vad coachen har i beredskap för mig. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0