Barn till varje pris

Har precis titta på första avsnittet av "Barn till varje pris" och känner mig lite kluven till vissa saker som togs upp. T.ex om det verkligen ska klassas som en sjukdom att vara ofrivilligt barnlös? Och om det ska ses som en rättighet att få barn. Sådär på rak arm, utan djupare eftertanke, så tycker jag inte det. Men det är ju å andra sidan lätt för mig att säga, som blivit gravid snabbt som ögat när jag velat det (och även när jag inte velat det ...).

Grundfrågan i ovanstående stycke är alltså - ska samhället betala för diverse fertilitetsbehandlingar och i så fall - hur länge/många gånger då? Svår fråga. Vad tycker/känner du? Jag måste nog fundera ordentligt på saken innan jag tycker vidare kring det. Godnatt.;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0