Söndagsbabbel

Sitter och äter frukost (ja jag vet att det är lite väääl sent att göra det nu, hehe) och hör från rummen bredvid dottern min som pratar med sin egen dotter och sonen min som sjunger och spelar gitarr. Strösurfar runt bland de bloggare jag följer någotlunda regelbundet - en av dem är Lady Dahmer.

Lady Dahmer skriver mycket och bland annat om genus, feminism och normer.
Första gången jag besökte hennes sida slog det mig att MYCKET av det hon tar upp är sådant jag själv skrivit om mångt och mycket genom åren. Numera verkar jag ha tappat "stridslusten" (tyvärr), men jag har varit väldigt engagerad som yngre. De som läste min dagbok på nätet, under de dryga år jag skrev dagligen, skulle nog känna igen mycket av Lady Dahmers ord/åsikter från mina egna. Vissa ämnen skrev jag även lite mer ingående om och lade ut på min "Tankar"-sida. En del av texterna ligger kvar där än. Den här t.ex.

I övrigt känner jag mig rätt ... frusterad idag. Kan nog bero på lite olika saker. Dels det faktum att jag har STORT behov av att få vara ensam ibland, men ytterst sällan får möjlighet till det. Det är så gott som alltid någon hemma, utöver mig själv och även om den/de personerna inte direkt kräver min uppmärksamhet, så känner jag mig emellanåt störd över ljud och rörelser omkring mig. Speciellt om det är meningen ATT jag borde vara ensam just då och den dagen. När jag räknat med det, så att säga.


Dels är jag ju inte frisk, vilket såklart blir ett irritationsmoment i sig. Dels har jag nog stök på hormonerna, mer än vanligt. Har inte haft mens på flera månader och det är ju bevis nog för att det inte är hormonell balans i min kropp längre. Och jag är ju i den åldern (blir 47 om några dagar) att det är helt naturligt med hormonstök såklart, men det gör ju inte saken lättare att hantera ändå. Var och tog horomonprover för ett tag sedan och ska få svar den 7 november på hur långt in i klimakteriet jag kommit. Det kan man tydligen mäta. Ska bli spännande att få höra/veta mer exakt.

Ja, sen är det en hel del annat jag stör mig på, men det har jag ingen lust att ta här och nu. I vilket fall som helst så förstår jag varför jag känner mig extra stingslig, men att förstå det är ju inte samma sak som att det med lätthet går att acceptera och hantera, tyvärr. Känns i alla fall som att allt och alla sliter och drar i mig som FAN och allt jag vill är att bara få lugn och ro och slippa förklara och försvara mig jämt och ständigt. Är TRÖTT på det! :-/

Återkommer kanske senare under dagen, när jag lugnat ned mig lite. OM jag nu gör det. ;-)

Kommentarer
Postat av: Bodypalace

grymt lik cristina auguilera ;)

2011-10-24 @ 17:22:18
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Tette - svarsinlägg

Oj, stackars henne, att bli jämförd med en medelålders tanta. :-o hehe Själv tackar jag för komplimangen såklart! ;-)



/Tette.

2011-10-25 @ 01:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0