True talent

Kvällens program så ... Personligen skulle jag vilja att Tommys fotomodellsnygga musikal/körsångerska åkte ut, före alla de andra. Gillar INTE den typen av röster alls! Den säger mig ingenting, berör inte ett uns ens, tvärtom, blir bara irriterad, uttråkad och känner lite andnöd när jag lyssnar på henne. Vissa röster har den effekten på mig, att jag får astmakänningar. Jo, det är sant! När det finns något sådant där kvävt i rösten, när det låter instängt och lite vääääsande liksom. Om nu någon förstod den beskrivingen, hehe.

Robert, som åkte ut idag, har lite väl svårt att inte glida ur ton, men jag föredrog ändå hans röst framför Emelies. Och Sofia, som jag normalt tycker är bäst, kändes också lite för "surt" glidande på tonerna just idag. Gillar Sara också, men inte låten hon tvingades sjunga ikväll. Dimitri Keiski tycker jag var kvällens bästa! Dimitris finska blod och vemodet hans röst/musik utstrålar tilltalar MITT finska blod! :-) Här är en av hans egna låtar - London:



Hittade en annan låt av/med honom på YouTube också:



Han ser ju inte helt fel ut heller, om man nu ska vara lite ytlig. ;-) Han har en form av manlighet man inte så ofta ser hos/känner från svenska män (men OFTA hos/från finska!) Konstigt nog har jag inte - mer än en väldigt kort period som tonåring - dejtat någon finsk man. Konstigt därför att jag just tilltalas av män som utstrålar manlighet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0