Städ och speldag

Idag har jag växlat mellan att storstäda och spela Bubble Witch/Mystery Manor (via FB). Har så förbannat ont i kroppen så jag klarar inte att städa särskilt länge i taget. Överallt gör det ont faktiskt! Från fötterna till skallen, men kanske ändå mest i rygg/bröstryggpartiet. Jag orkar väl inte bära upp min egen tyngd längre? Eller så är det något annat fel. Ont gör det hur som helst och det är störande. :-(

Kunde ju kanske ha skitit i att städa då, men jag fyller ju år imorgon och risken (förlåt, chansen menar jag såklart :-o ;-)) är väl överhängande att i alla fall de närmast sörjande kommer och grattar mig, som de brukar. Vill ju inte då att det ska rulla hundhår överallt och se ut som det bohemhem det är, när/om de kommer. Nog för att de är vana - men ändå.

Även idag har jag fått "riktig" post på brevlådan, nämligen detta.


Kunde direkt, utifrån kuvert"klottret", se vem det var ifrån. :-)


Nämligen från exsvägerskan och brorsonen min. Ingen annan är så fläng som hon. haha (Fast på ett BRA sätt! ;-))

Tack snälla Sanna och Markus, för att ni kom ihåg mig! Kram! :-)

Jo, har ju klippt sonen min också. Är både smickrad och förundrad över att han fortsätter vilja att jag ska klippa honom. Och det trots att han nu snart är färdig frisör själv och praktiserar på salong tre dagar i veckan. Han skulle alltså ha all möjlighet i världen att be någon av frisörerna där att hjälpa honom. Gulligt och som sagt - smickrande att han litar på mina färdigheter så pass. Nog för att jag jobbat som frisör i många år men ändå ...

Mest hade jag nog räknat med att båda mina barn, då de kom upp i tonåren, skulle insistera på att få gå till någon annan frisör än mig, men det skedde aldrig. :-o Tänkte att de ville vara lite mer hippa än att låta mamma klippa liksom, hehe. Men jag får väl bara vara glad åt att de litat på mig. :-)
Numera är det dock sonen som fixar håret på dottern. Jag friserar ytterst sällan nuförtiden. Av flera orsaker, men mest för att kroppen/händerna inte orkar med arbetsställningen. Ens en liten stund.


En bild av när jag arbetar på min forna salong. Det här är 80-tal.


Och såhär såg jag ut framifrån på den tiden. ;-) Det här fotot togs som PR-bild inför öppnandet av salongen.

Mer då, innan jag stänger ned här ... Jooo, ni såg väl goa Milo på kanal5 idag, i programmet Outsiders? Om inte, går det bra att se programmet under programnamns-länken. Avsnittet handlar om fobier av olika slag.
Tycker att hon är otroligt modig, Milo. Både rent personligt, men också inför allt och alla. Jag skulle nog inte våga vara med i ett liknande program och så öppet blotta mina fobiska sidor. Tror jag.


Milo och jag, när hon var på besök/fest hos mig 2005.

Nej, lite mer spelande nu då och sen i säng. Är helt ensam hemma igen förresten (kors i taket!) men längtar som FAN efter särbon just nu. Han kommer imorgon igen, så jag får stå ut tills dess bara.


Grynig, dålig bild på mig och särbon, när vi precis hade träffats, i augusti -08. Tror vi hade känt varann en vecka eller så här. :-)

Ojdå vad klockan gick snabbt. Ser nu att jag ju fyller år IDAG, hipp hurra för mig! haha ;-) Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jo men visst

Somliga blir ju jävligt snygga på bild, speciellt

U-ahoodarna.

2011-10-28 @ 23:52:39
URL: http://trivsel.wordpress.com/
Postat av: Tette - svarsinlägg

Absolut - speciellt de! ;-)



/Tette.

2011-10-29 @ 01:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0