Solo

Är för ovanlighetens skull helt ensam hemma ikväll. Särbon och hunden är på Ornö, dottern och barnbarnen - som ganska ofta är hos oss - är hos sig och sonen min är hos en kompis. Hade jag inte haft sådan förbannad skallvärk (och illamående och halsbränna av alla mediciner jag pular i mig just nu - 19 stycken per dygn!! :-o - så hade jag passat på att sjunga/spela för mig själv en stund. Det är så sällan jag kan göra något alls, utan att på endera vis bli avbruten mitt i allt, i vanliga fall.



Alltså ... 19 piller om dagen. :-o Blev lite chockad själv, nu när jag räknade efter. Inte undra på att magen protesterar. Och då är ändå två av pillren just magmedicin, som jag alltid äter. Normalt äter jag fem tabletter om dagen. Två mot magen alltså, två antidepressiva och en betablockerare mot hjärtklappning. Den sistnämnda har jag brukat i snart 20 års tid. Antidepressiva av olika slag och till och från, liksaså. Och magmedicinen sedan -07, efter att man under en gastroskopiundersökning konstaterade att jag har ett gigantiskt magmunsbråck, som irriterar mina luftrör enormt.

De övriga 14 pillrena äter jag alltså för att jag har hjärnhinneinflammation och ska så göra under 10 dagar, minst.

Men eftersom jag inte orkar spela/sjunga själv, så får jag ju lov att lyssna på musik istället. Tänker lägga in tre av mina favoritlåtar här nedan. Kanske ni också gillar dem?! :-)



Bad Things (ledmotivet till True Blood förövrigt) av/med Jace Everett. Den här har jag tagit ut på gitarr och spelar/sjunger den ofta hemma själv. Ska försöka mobilinspela den med mig någon dag, så får ni höra den i Tette-version också. ;-)



Rollin´in the deep med Adele. Så jävla bra röst! Hon är ju dessutom ett exempel på att mulligt mycket väl kan vara vackert. ;-)



Don´t stop med Jonny Lang. Gillar i princip ALLT han gjort/gör! Så jävla begåvad sångare/gitarrist/låtskrivare att det inte är klokt åt det!

Nej, nu sprängs snart skallen, bäst jag tar lite piller och försöker sova. :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0